Aleşii locali îşi fac "chip cioplit" pe bani publici
Preamărirea primăriei rupe punga vistieriei
După ce în ultimii ani a îngropat zeci de miliarde în echipa de fotbal sau în tot felul de proiecte megalomane începute şi nefinalizate nici până în ziua de azi, executivul orădean supune unei noi încercări sacul fără fund al bugetului local. Noua găselniţă a mai marilor care se află la conducerea Oradiei va fi supusă azi spre aprobare aleşilor locali şi se vrea a fi o publicaţie proprie, menită să-i preamărească pe primii gospodari ai acestei urbe...
Fără doar şi poate, conducerea administraţiei publice locale nu ştie, nu are timp sau nu vrea să înveţe din greşeli. Astfel, după ce s-a prins în hora fotbalului orădean, fără să consulte, în prealabil, orădeanul de rând, ai cărui bani sunt mânuiţi cu atâta sârg, edilii şefi ai Oradiei sunt pe cale să persevereze în eroare. Ca şi cum aceasta ar fi singura problemă rămasă nesoluţionată în acest oraş, bătut din ce în ce mai mult de soartă, executivul local a ajuns la concluzia că n-ar strica să se ocupe puţin şi de propria imagine, tot mai şifonată în ultima perioadă. Şi fără să stea prea mult pe gânduri, chiar în cursul zilei de azi, în cadrul şedinţei ordinare a legislativului, pe masa aleşilor se va afla un raport de specialitate care va reclama necesitatea (?!) înfiinţării unei publicaţii (ziar) a Consiliului Local şi a Primăriei Municipiului Oradea. Noul produs editorial ar urma să fie publicat în 5000 de exemplare, în limba română şi maghiară, şi să fie distribuit gratuit, o dată pe săptămână. Considerentele care au stat la baza acestei "sclipitoare" idei sunt, chipurile, cele de ordin economic, şi anume reducerea costurilor publicării Hotărârilor Consiliului Local şi a anunţurilor Primăriei Oradea în presa scrisă. Or, după umila
noastră părere, aceste costuri nu numai că nu se vor reduce, ci chiar se vor dubla, deoarece doar contravaloarea tipăririi unui tiraj de 5000 de exemplare depăşeşte echivalentul bugetului de publicitate alocat pentru acest an de Consiliul local, estimat la 1,8 miliarde lei, din care jumătate pentru anunţurile în limba maghiară. Unde mai pui costurile de redactare, tehnoredactare, transport, comisioanele de difuzare care, însumate, depăşesc uşor 1 miliard de lei. Dar, vorba ceea, dacă executivul şi legislativul local doresc să fie lăudate pe banii contribuabililor, nu se vor împiedica de câteva miliarde de lei, bani publici, care vor fi aruncaţi pe apa Sâmbetei. Sau poate că reprezentanţii PD au pus gând rău camarazilor din UDMR, al cărei oficios, Bihari Naplo, a primit în primăvara acestui an, prin încredinţare directă, monopolul publicităţii municipale în limba maghiară, pentru care i se plăteşte la un preţ de trei ori mai mare pe centimetru pătrat decât cel smuls, prin licitaţii crâncene, de editorul publicaţiei în limba română? Se poate, doamna Biro, să puneţi umărul la falimentarea singurului cotidian bihorean care mai păstrează tăcerea asupra prosperelor afaceri finanţate din bani publici pe care le derulaţi cu partenerul dumneavoastră, domnul Kiss?!
Comentarii
Nu există nici un comentariu.