Ieri s-a consumat o nouă încercare, mai mult sau mai puţin electorală, a conducerii municipiului Oradea de a se lepăda de "gaura neagră" a bugetului local, FC Bihor. Criticile aduse executivului orădean faţă de susţinerea din bani publici a unei echipe de fotbal mai mult decât mediocre, a determinat noua conducere a Primăriei Oradea ca, în prag de alegeri, să schimbe strategia cu privire la echipa de fotbal.

În speranţa că, în campanie, votanţii nu-i vor reproşa că banii contribuabililor au fost cheltuiţi ineficient, conducerea Primăriei Oradea a decis că e oportun ca FC Bihor să fie din nou scos la mezat. Anul trecut, municipalitatea Oradea a scos la vânzare acţiunile deţinute la Club, preţul de pornire fiind de 6,7 milioane lei vechi. La prima strigare s-a prezentat doar firma Selina, care, în realitate, a dorit doar să prospecteze piaţa, iar la cea de a doua licitaţie nu a mai venit niciun ofertant. De la prima procedură a trecut mai bine de jumătate de an, acum conducerea Primăriei a venit din nou cu propunerea de vânzare, gândindu-se că ar da bine la votanţi. Proiectul de hotărâre a fost supus aprobării aleşilor orădeni în cursul şedinţei de consiliu local de ieri şi prevede câteva modificări: plata acţiunilor se va face în rate, perioada de plată fiind stabilită la trei ani. De asemenea, s-a propus şi vânzarea mărcii FC Bihor. Cu toate că atât conducerea PMO, cât şi consilierii locali şi-au exprimat dorinţa de a scăpa de povara pe care FC Bihor o reprezintă pentru bugetul de stat, nimic nu i-a împiedicat pe aceştia să propună, respectiv să voteze, alocarea către FC Bihor a două milioane lei. În aceste condiţii, bugetul FC Bihor se va ridica la patru milioane lei, după ce şi Consiliul Judeţean Bihor va vira aceeaşi sumă ca şi Consiliul Local.