Firma Token Media, editor al publicaţiei Gazeta de Oradea, împreună cu agenţia de publicitate Amprenta Advertising, ambele cu sediul în Cluj-Napoca, au anunţat, zilele trecute, mai multe societăţi comerciale din Oradea despre intenţia de a organiza o aşa-numită Gală a Presei Orădene. Într-un comunicat de presă, semnat de principalele publicaţii şi studiouri de radio şi televiziune bihorene (Bihari Naplo, Bihoreanul, Crişana, Jurnal bihorean, Realitatea Bihoreană, România Liberă (ediţia de Transilvania), Radio Naţional FM Oradea, Radio Kiss FM Oradea, Televiziunea Transilvania) ce acoperă, prin tiraje şi audienţă, cea mai mare parte a pieţei media bihorene, se apreciază că organizarea unei gale a presei bihorene ar trebui să fie o decizie a întregii bresle, care nu poate fi "confiscată" de o singură instituţie media, indiferent care ar fi aceasta. Deoarece mai multe societăţi comerciale au fost invitate să contribuie la acest eveniment, cu importante sume de bani, cu titlu de sponsorizare, bugetul manifestării fiind estimnat la... 25.000 euro!, promiţându-li-se, în schimb, apariţia unor machete publicitare sau spoturi în toate mijloacele de informare în masă din Oradea, precum şi popularizarea prin intermediul evenimentului, semnatarii comunicatului subliniază că nu au încheiat nici un fel de contract de parteneriat în legătură cu acest eveniment, considerând nule şi neavenite orice fel de obligaţii de parteneriat faţă de terţi angajate şi asumate de organizatori. "Posibililor clienţi de publicitate li s-a comunicat, în mod fals, şi faptul că evenimentul, ce ar urma să aibă loc pe data de 19 noiembrie, ar avea girul publicaţiilor şi studiourilor noastre, care ar fi încheiat contracte de parteneriat media în acest sens", se mai precizează în comunicatul dat publicităţii, semnatarii atrăgând atenţia şi personalităţilor invitate sau nominalizate la acest eveniment că, în ciuda titulaturii anunţate, el nu este unul reprezentativ, ci, dimpotrivă, riscă să le creeze serioase prejudicii de imagine. În replică la acest comunicat, redactorul şef al "Gazetei de Oradea" a prezentat scuze pentru neînţelegerea creată, arătând că "datorită şi lipsei de comunicare dintre Token Media şi Amprenta Advertising (potenţial coorganizator al Galei), firmelor orădene le-a parvenit o ofertă de colaborare pentru acest eveniment, care însă nu avea girul conducerii Token Media".