Fiecare săptămână care s-a scurs de la data redeschiderii circulaţiei pe noul tronson reabilitat pe drumul de centură a scos la iveală noi şi noi gropi, care, în timp, unindu-se, au transformat artera recent modernizată într-un drum de ţară. Bucuria şoferilor la inaugurarea noii rute a fost de scurtă durată, cei 2,6 km care ar fi trebuit parcurşi în câteva minute devenind un coşmar. Acum, tronsonul Selgros - Metro trebuie străbătut cu şi mai mare grijă, autoturismele neputând depăşi, pe unele porţiuni, viteza de 10 km/oră. În plus, şoferii trebuie să dea dovadă de multă spontaneitate pentru a evita craterele din asfalt.

Numeroasele reclamaţii vizavi de calitatea lucrărilor pe drumul de centură, tronsonul Selgros - Metro, i-au făcut pe reprezentanţii Inspectoratului Judeţean în Construcţii Bihor să declanşeze un control pe şantierul porţiunii aflate în lucru. În prezenţa reprezentanţilor constructorului - Selina, ai proiectantului - Aquacons şi ai beneficiarului - Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, au fost constatate mai multe tipuri de deficienţe. Astfel, în procesul-verbal de verificare din teren s-a notat faptul că stratul de anrobat prezintă porţiuni cu faianţări, fiind numărate peste 20 de porţiuni degradate. De asemenea, s-a constatat că, din moment ce lucrarea de canalizare pluvială nu a fost finalizată la termen, constructorul trebuia să realizeze, cu caracter provizoriu, lucrări de colectare şi evacuare a apei. Angajaţii IJC Bihor au dispus proiectantului să identifice şi să inventarieze toate deficienţele, dar şi să stabilească cauzele care au determinat apariţia faianţărilor. Proiectantul are şi obligaţia să ia probe suplimentare din stratul de fundaţie. "Săptămâna viitoare vom ieşi în teren şi vom face mai multe săpături, de unde vom lua probe. Soluţia dată de noi pentru folosirea amestecului de optimal este foarte bună, doar că nu a fost ales bine momentul. Lucrarea a fost făcută în noiembrie, la mai puţin de 10 grade. Cauza principală a faianţărilor este neînchiderea suprafeţei, iar apa s-a infiltrat în stratul de bază amestecat cu argilă", a precizat Petru Uniţa, directorul Aquacons. Până nu se stabilesc cauzele deficienţelor apărute chiar din primele zile de folosinţă a noului tronson, Selina nu mai are dreptul să întreprindă nicio lucrare la drumul de centură. În aceste condiţii, craterele din asfalt se vor adânci şi se vor întinde şi mai mult. Chiar dacă se încearcă acreditarea ideii că doar temperaturile scăzute au compromis calitatea optimalului, sunt porţiuni în care drumul începe să se lase, acesta fiind un indiciu că există probleme şi la stratul de fundare.

Până la finele lunii, IJC Bihor a dat termen pentru identificarea cauzelor care au atras deficienţele constatate şi abia după aceea vor fi dispuse măsurile de remediere. În aceste condiţii, într-o lună, pe centură se va ajunge să se circule pe stratul de fundaţie din piatră spartă, nemairămânând urmă de optimal.