La propunerea executivului orădean s-a constituit, în urmă cu o lună, o comisie formată din patru consilieri locali şi primarul Oradiei, menită să analizeze activitatea directorilor de regii şi societăţi comerciale la care Municipiul Oradea este acţionar, precum şi nivelul remuneraţiei acestora. Din păcate, rezultatele la care această comisie a ajuns nu aduc nimic nou: chiar dacă performanţele şefilor de regii nu sunt strălucitoare, veniturile lor salariale nu vor avea de suferit.

Comisia nominalizată de Consiliul Local Oradea trebuia să ţină cont la stabilirea remuneraţiilor directorilor de regii, de importanţa activităţii regiei, de responsabilitatea funcţiei, de nivelul subvenţiilor şi de modul de rambursare a creditelor acordate. Potrivit legislaţiei în vigoare, venitul din salariu al unui director de regie sau societate subordonată CLO are două componente: o parte fixă, egală cu indemnizaţia lunară acordată pentru funcţia de subsecretar de stat, stabilită la suma de 5.648 lei, respectiv o parte variabilă, stabilită prin hotărâre a Consiliului Local. Astfel, această parte variabilă pentru fiecare director în parte a fost stabilită de către comisia constituită în acest sens. Din păcate, comisia, formată din primarul Ilie Bolojan şi consilierii Pasztor Sandor (UDMR), Vasile Petruţ (PD-L), Ovidiu Mureşan (PSD), respectiv Mihai Manea (PNL), cu toate că avea obligaţia de a ţine cont de aspectele privind importanţa activităţii coordonate de fiecare director în parte, de responsabilitatea funcţiei şi nivelul subvenţiilor acordate, în final acest lucru nu s-a reflectat în nivelul remuneraţiilor stabilite. Concluzia este că "se păstrează nivelul actual al remuneraţiilor directorilor generali ai OTL, RAPAS şi SC Compania de Apă Oradea".

O singură modificare se înregistrează în cazul remuneraţiei directorului Electrocentale, pentru care s-a propus alinierea acesteia la nivelul salariului directorului OTL. Astfel, pe lângă suma fixă de 5.648 lei pentru toţi şefii regiilor, directorii de la Electrocentrale şi OTL vor primi în plus lunar 2.152 lei, directorul RAPAS va primi în plus 1.372 lei, în timp ce directorul CAO va primi în plus 5.392 lei.