Nu e greu să dai din gură despre drumul de centură
În condiţiile în care nici lucrările prevăzute pentru acest an pentru realizarea celei de-a II-a etape a drumului de centură nu au putut fi demarate, municipalitatea orădeană visează deja la abordarea şi celei de-a III-a etape. Viceprimarul Oradiei, Mihai Groza, s-a dovedit a fi optimist în ceea ce priveşte obţinerea până la sfârşitul anului a finanţării necesare construirii unei noi porţiuni de drum.
Încă de anul trecut, executivul orădean dădea asigurări că, în scurt timp, vor fi în măsură să anunţe începerea lucrărilor la cea de a II-a etapă a drumului de centură. După numeroase piedici, abia la începutul lunii septembrie a.c., Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj a fost în măsură să organizeze licitaţia pentru acest tronson. Dar nici acest nou pas nu a fost de bun agur. După analizarea ofertelor şi declararea ca şi câştigător a firmei Trameco, firma concurentă, SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări (ARL), a contestat licitaţia la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, acesta urmând să se pronunţe în următoarele săptămâni. Conform caietului de sarcini, etapa a II-a a drumului de centură cuprinde traseul strada Str. Podului - Calea Sântandrei până la intersecţia cu DN 79. Lungimea totală a tronsonului ce va trebui executat este de 8,62 km, constructorii având mai multe obligaţii: execuţie lucrări, proiectare detalii de execuţie, respectiv execuţie mutare şi protejare instalaţii edilitare. Oferta firmei Trameco se ridică la peste 22 milioane lei, însă, până la finalizarea contestaţiei, constructorul bihorean nu are cum să se apuce de lucrare.
În timp ce numele constructorului care va realiza lucrările la etapa a II a drumului de centură este încă incert, conducerea municipalităţii îşi face deja planurile pentru cea de a III-a etapă. Acest proiect prevede amenajarea la intrarea în Oradea dinspre Cluj, în preajma Cartierului Tineretului a unei prime giraţii, apoi amenajarea unui tronson cu patru benzi peste terenurile agricole aparţinând municipiului Oradea, precum şi construirea unui pasaj peste calea ferată, cu o deschidere de 20 de m. Proiectul mai prevede şi amenajarea unui sens giratoriu, la intersecţia cu drumul comunal Cheriu, în apropiere de CET II. Potrivit proiectului, noul tronson prevăzut a fi construit în etapa a III-a va avea o lungime de 1,78 km şi va fi prevăzut cu patru benzi. Valoarea estimativă a lucrării se ridică la 5,7 milioane euro. Lucrările vor fi finanţate în proporţie de 85% din fonduri europene, 10-12% vor fi fonduri alocate de la Guvern, iar restul vor fi bani alocaţi de la bugetul Consiliului Local Oradea.
Realizarea acestui proiect are drept scop decongestionarea traficului rutier, conducerea municipalităţii exprimându-şi speranţa că în acest an se va obţine finanţarea necesară.
Draga Cristina, asa cum bine spunea un cunoscut de al tau se vede pozna ca duci lipsa de ... sa ii spunem "ceva". Stau si ma gandesc daca chiar merita sa imi consum nervii sa mai citesc aberatiile tale sau ale d-lui Matea. Ca jur ca nu mai fac deosebirea. Trist. Sper sa iti revii, desi sansele sunt NULE