Lansarea proiectului "Cartierul Kiss" s-a făcut sub auspiciile unui preşedinte de Consiliu Judeţean care la acea dată încerca să atragă capital electoral, promiţând la tot poporul case la preţuri sub valoarea de piaţă. Primele contestări ale acestui proiect nu au venit, aşa cum era de aşteptat, din partea reprezentanţilor mass-media sau a societăţii civile, ci din partea executivului orădean.


Prin vocea primarului de atunci, Petru Filip, poziţia Primăriei Oradea faţă de construcţia celor două cartiere rezidenţiale, unul pe Calea Armatei Române şi unul pe strada Universităţii, a fost una critică: atât timp cât noile apartamente nu sunt făcute în scop social, ci pentru cei cu bani, banii contribuabililor nu pot fi dirijaţi spre finanţarea drumurilor şi utilităţilor necesare acestor ansambluri de locuinţe. La trei ani de la lansarea acestui proiect, noua conducere a Primăriei Oradea adoptă o nouă poziţie, hotărând să investească 706.710 euro într-un cartier de lux, în timp ce zeci de străzi din Oradea zac de ani în şir neasfaltate sau lipsite de canalizare.
Conducerea municipalităţii pare să fie mai îndatorată celor câţiva orădeni cu venituri nu dintre cele mai modeste, dispuşi să ofere pentru un apartament în Cartieul Luceafărul câte 1.200 euro/mp, decât să se întrebuinţeze cei peste 700.000 euro pentru investiţii care să vină în spijinul orădenilor de rând. Se pare că prioritatea conducerii PMO este să satisfacă nevoile unei părţi a elitei orădene, din care nu poate face parte decât crema societăţii, personaje care îşi permit să ofere pe un apartament de 100 mp aproape 120.000 euro. În loc să găsească o altă întrebuinţare pentru cheltuirea celor 700.000 euro, municipalitatea orădeană a decis că se impune cu stringenţă amenajarea unor străzi şi trotuare care să permită accesul în Cartierul Luceafărul a Jeepurilor celor care îşi vor permite un apartament de lux aici. Mai mult, tot din banii contribuabilior orădeni vor fi amenajate şi 1.215 locuri de parcare. În tot acest timp, în ultimii ani, executivul orădean nu a făcut nicio investiţie în vreo parcare publică de pe raza municipiului Oradea, găsind în schimb oportună investiţia pentru a asigura confortul maşinilor de sute de cai putere ale fiilor unor potentaţi din Oradea. Investiţiile în confortul unor răsfăţaţi ai sorţii nu se opresc aici, alţi sute de mii de euro vor fi alocaţi de la bugetul local pentru asigurarea utilităţilor şi racordarea apartamentelor la canalizare, apă şi sistemul central de încălzire. Raportul de specialitate întocmit pentru şedinţa de Consiliu Local Oradea ce se va ţine vineri a fost semnat de directorul Direcţiei Economice, Emilian Sala, cel care în repetate rânduri atrăgea atenţia asupra faptului că banii publici trebuie cheltuiţi cu mai multă chibzuinţă, precum şi de către directorul Direcţiei Tehnice, Dumitru Fildan, căruia îi revine activitatea de coordonare a lucrărilor de modernizare a străzilor din Oradea, activitate de care până acum nu a reuşit să se achite nici măcar pe jumătate.
În situaţia în care nevoile oraşului sunt mari şi diverse, angajaţii Primăriei nu găsesc altă direcţie pentru cheltuirea banului public decât asfaltarea unor drumuri către apartamentele luxoase ale unor bogătani din Oradea. Proiectul de hotărâre privind alocarea celor 700.000 euro pentru drumurile din Cartierul Luceafărul va fi supus aprobării aleşilor locali, personaje care nu vor ezita să voteze fără niciun comentariu acest proiect.