Biblioteca Universității din Oradea găzduiește a IV-a ediție a expoziției de icoane „Armonii Sacre”, eveniment artistic al studenților programelor de studiu licență „Arte Plastice – Pictură” și master „Arte Plastice și Multimedia”.

Sub directa coordonare a lect. univ. dr. Titiana Alina Marcu, studenții orădeni prezintă publicului o suită de lucrări care amintesc de frumusețea artei creștine, a picturii icoanelor pe lemn și pe sticlă.
 „Personalitatea artistică a fiecărui student se face remarcată prin cercetarea iconografică asimilată cu tehnicile și instrumentele picturii vechi, medievale”, spune coordonatoarea expoziției.
Vernisajul expoziției are loc astăzi, 17 decembrie, la ora 16.00. Invitați ai tinerilor artiști sunt membrii Grupului vocal „Crisia”, al Departamentului de Muzică, coordonați de lect. univ. dr. Florin Mariș Hinsu și conf. univ. dr. Oana Lianu; studenții Facultății de Litere, coordonați de lect. univ. dr. Anca Tomoioagă,  Grupul vocal „Floare de Lotus” din Sânmartin, coordonat de Loredana Pantea și Corul „Diacon Nicolae Firu” al Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, coordonat de pr. prof. Ștefan Lacatoș.
„Expoziția studenților Programelor de studiu licență Arte Plastice – Pictură, Arte Plastice și Multimedia aduce un plus de vizibilitate. Fiecare lucrare este înțeleasă ca o manifestare a respectului pentru tradiția picturii bizantine și o etapă spre cercetarea creativă”, a declarat conf. univ. dr. Corina Andor, decanul Facultății de Arte a Universității din Oradea.
„Interpretată ca reprezentare a transcendentului, icoana pictată se înscrie în tradiția școlii bizantine și descoperă învățătura dogmatică, morală și liturgică a bisericii. Icoana este înțeleasă de studenți cu atitudinea de apropiere față de lucrarea sacră în limbajul complex, ca imagine și cuvânt care se revelează. Analizând arta iconografică, este important să avem în vedere trei aspecte: calitatea artistică, viziunea teologică și cunoașterea științifică. Ignorând unul dintre aceste aspecte riscăm să nu mai înțelegem pe deplin mesajul acestei forme de artă. Etapele realizării icoanei corespund parcurgerii unei arhitecturi scalare, ca trepte ale luminii necreate și momente revelatorii, teofanice. Fiecare etapă tehnică redă creșterea progresivă a luminii, de la întunericul necunoașterii, reprezentat de stratul suport al lemnului și grundului, spre dezvăluirea treptată a luminii cunoașterii transfigurată în chip. Prin limbajul liniilor și al culorilor icoanele ne transmit învățătura dogmatică a Bisericii, ele sunt o carte deschisă cu învățături despre credință. Iconografia înainte de toate are un rol instructiv educativ. Biserica a făcut din această formă de artă un mijloc de învățare și educație creștină. Ea dă pretutindeni mărturie despre Dumnezeu care S-a făcut om pentru ca omul să se îndumnezeiască, să aibă viață, să devină cu adevărat un chip înscris în veșnicie. Icoanele expozanților sunt o sărbătoare a privirii și a inimii, menite să cucerească privitorii de la prima vizionare”, a explicat Titiana Alina Marcu.