O premieră care se bucură de succes - Băieţelul care se putea muşca de nas
Cea mai recentă premieră a Trupei Arcadia, spectacolul Băieţelul care se putea muşca de nas, a avut premiera vineri, 9 iulie, şi s-a bucurat de un real succes, cea de-a doua reprezentaţie, susţinută marţi, 13 iulie, fiind Sold Out.
Spectacolul este prima producţie outdoor a trupei şi se joacă în Amfiteatrul din Orăşelul Copiiilor. Textul îi aparţine scriitorului Alex Moldovan, regia, Selmei Dragoş şi coregrafia, Smarandei Găbudeanu.
Alex Moldovan este traducător și autor de cărți pentru copii. Succesul de care se bucură ca scriitor este dovedit și de faptul că unele texte ale sale se studiază deja în gimnaziu. „Băiețelul care se putea mușca de nas” este a doua carte pe care o semnează, fiind, totodată, și primul său album ilustrat. Ca dramaturg debutează cu proiectul Trupei Arcadia „Băiețelul care se putea mușca de nas”, care pornește de la ideea cărții cu același nume. Textul a fost dramatizat special pentru acest proiect, fiind o premieră și exclusivă.
Spectacolul, pus în scenă de Selma Dragoș, care semnează regia, și de Smaranda Găbudeanu, care semnează coregrafia, propune o perspectivă „răsturnată” față de celelalte producții pentru copii, deoarece părinții sunt cei care de data aceasta trebuie să tragă la final învățăturile.
Povestea explorează contrastul dintre două lumi diferite: cea a părinților, care, în ciuda faptului că sunt mereu bine intenționați, devin mult prea preocupați de propriile lor concepții despre cum ar trebui să fie copilul și neglijează involuntar dorințele acestuia. Acest aspect se aplică, prin extrapolare, tuturor adulților, care în text sunt ilustrați și de doctor, jurnalistă, influencer, câțiva vecini băgăcioși, pe lângă cei doi părinți. Lumea celor mari este superficială și destul de rigidă, iar de acolo, de sus, de la înălțimea lor, nu mai reușesc să observe detalii, emoții și întreg universul fascinant și ludic al copilului.
Distanța care apare între adulți și copii este surprinsă perfect de păpușile mecanice uriașe, create de către Răzvan Chendrean în atelierele teatrului. Acestea au undeva la 2,5 metri înălțime și propun o tehnică inedită de creație, care în România a fost foarte puțin explorată. Păpușile uriașe au doar câteva gesturi definitorii, în rest fiind rigide, ceea ce ilustrează întocmai ideea aceasta de inflexibilitate psihologică a adulților, care duce la neglijarea emoțională a copilului.
Muzica originală este semnată de Văzduh (Adi Cimpoeșu), iar Louis L’Étourneau a contribuit la orchestrația melodiei „Un copil este un om”.
Din distribuție fac parte actorii: Florian Silaghi (copilul - Vlad), Zentania Lupșe (mama), Alexandru Pop (tatăl), Andrei Fazecaș (doctorul și primarul), Armanca Serac (jurnalista) și Igor Lungu (Influencerul).
Comentarii
Nu există nici un comentariu.