Victoria Balint, managerul interimar al Teatrului Regina Maria, și Horea Abrudan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, au prezentat miercuri, 19 martie, raportul de activitate al instituției de cultură pentru anul 2024. 

„Teatrul de Stat din Oradea a fost, este și va trebui să rămână un punct de referință în ceea ce înseamnă spațiul cultural bihorean. Prin modul în care poate comunica, fie că vorbim de activități desfășurate în mijlocul străzii, fie că vorbim de un joc de păpuși sau un spectacol măreț, teatrul trebuie să fie fascinant, să transmită emoție și pasiune...”, a spus, printre altele, Horea Abrudan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, în deschiderea conferinței de presă. În continuare, a luat cuvântul Victoria Balint, managerul interimar al Teatrului Regina Maria, care a prezentat câteva dintre cele mai importante aspecte din activitatea instituției de cultură în anul care a trecut. 
„Pentru prima oară, anul acesta, am constatat o deschidere din partea Consiliului Județean către instituțiile din subordine, creând niște punți de colaborare între instituții. Nu le-am trăit până acum și este un lucru foarte bun. Dovadă că instituțiile au început să colaboreze real, să creeze parteneriate, să se susțină reciproc”, a spus managerul teatrului. 
Una peste alta, ca raport de activitate, Teatrul Regina Maria se situează la înălțime, așa cum a făcut-o dintotdeauna.
„Eu am preluat o mică prezentare, în stilul instituțiilor similare, și am pornit raportul cu o prezentare comparativă cu anii 2023 și 2024. Există niște creșteri reale, și se pot observa la mai multe capitole. În ceea ce privește numărul de premiere, nu vă așteptați la un boom uriaș an de an, pentru că, oricum, teatrul produce foarte mult... În comparație cu alte instituții teatrale, teatrul acesta are un target undeva la nivel superior. Trupa Iosif Vulcan produce, în medie, 7-8 premiere pe an, iar Trupa Arcadia, 4-5 premiere noi. În 2023, am avut zece premiere, iar în 2024 - 11. Acest surplus de o premieră a constat, de fapt, într-un spectacol inedit, un spectacol în spații neconvenționale, în tramvai și în aer liber”, a anunțat Victoria Balint.
În ceea ce privește numărul de reprezentații, există o creștere de la 261 în 2023, la 267 în 2024, diferența nu este una spectaculoasă, având în vedere că Teatrul Regina Maria funcționează într-o clădire și în spații comune cu teatrul maghiar. 
„Matematic, dacă ai împărți la jumătate, tot nu ai avea cum să acoperi situația unui teatru care viețuiește singur într-o clădire care are 365 de zile pe an la dispoziție. Dar, cumva, și noi, și teatrul maghiar, ne situăm pe această medie de reprezentații, împărțind, practic, spațiile, într-o bună colaborare. N-am avut niciodată blocaje, ne-am înțeles reciproc, ne-am împărțit în funcție de premiere și activități. Programul funcționează foarte bine, atât pentru ei, cât și pentru noi, printr-o planificare riguroasă a lunilor și premierelor”, a punctat reprezentata teatrului.
Potrivit acesteia, numărul de spectatori a înregistrat o creștere semnificativă anul trecut - 18%. 
„Sălile sunt pline tot timpul. Există o mare cerere de spectacole. Spectatorii s-au fidelizat, vin constant la teatru, iar cel mai bine funcționează reclama făcută de spectatori. Faptul că vin, văd spectacole, și ei, la rândul lor, aduc prieteni, cunoștințe, familie și recomandă spectacolele. Acesta este plusul acestui teatru față de multe alte teatre din România”, a mai spus Victoria Balint.
În ceea ce privește veniturile susținute din spectacole, există o creștere de 8%. 
„Nu este o creștere semnificativă ca număr de spectacole. Prețul nu a fost majorat în anul 2024, deoarece cultura este o activitate subvenționată și se adresează tuturor categoriilor de public. Ea trebuie să fie accesibilă ca preț, pentru a putea oferi cultură și celor care au venituri modeste sau chiar mici. Există, totodată, evenimente unde prețurile variază și sunt mai mari, dar, per ansamblu, ceea ce este în subvenție are prețuri fixe, care nu cresc foarte mult de la an la an”, a mai punctat managerul teatrului.