Administraţia finanţelor Publice Bihor informează că ANAF oferă servicii electronice care sunt disponibile 24h/24h, sunt uşor de accesat şi nu implică deplasarea la sediul administraţiei fiscale sau la oficiul poştal.

Este vorba despre următoarele servicii electronice oferite de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală: Spaţiul privat virtual (SPV) - care oferă contribuabililor persoane fizice şi persoane juridice toate facilităţile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum şi a altor informaţii şi înscrisuri în legătură cu situaţia financiară sau fiscală proprie a acestora. Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea “Servicii Online; Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual”; Depunere declaraţii on-line este un serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat cu menţiunea că certificatul poate fi folosit pentru transmiterea mai multor declaraţii. Formularele electronice pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea Servicii on-line/Declaraţii electronice/Descărcare declaratii; Asistenţă prin e-mail - un serviciu prin care contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale. Serviciul este disponibil accesând secţiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro. ANAF mai pune la dispoziţia contribuabililor: Buletinul informativ fiscal - care cuprinde informaţii cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară. Acest serviciu este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea Asistenţă contribuabili/Legislaţie /Noutăţi legislative; Ghiduri curente - care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor. Acestea sunt orientate pe grupuri ţintă fiind disponibile pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea Asistenţă contribuabili/ Legislaţie/Ghiduri curente. Totodată, ANAF pune la dispoziţia contribuabililor în mod gratuit, la sediile Administraţiilor judeţene a finanţelor publice, într-un spaţiu special amenajat, un calculator conectat la Internet, în scopul accesării tuturor serviciilor puse la dispoziţie de către instituție, asigurând totodată şi îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanţă. 

De asemenea, ANAF mai informează că a actualizat, pe site-ul instituţiei, “Ghidul cu privire la înregistrarea informaţiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum şi la emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare - în etapa preoperaţionalizare Registru”. Ghidul este publicat pe site-ul Agenţiei la secţiunile: Asistenţa contribuabili, rubrica Ghiduri curente, respectiv Servicii on-line, rubrica „”Aparate electronice de marcat fiscale”. Ghidul a fost actualizat prin introducerea de clarificări privind: modalitatea de accesare a serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV) pentru transmiterea Formularului C801; fiscalizarea aparatelor de marcat electronice fiscale; aparatele de marcat electronice fiscale adaptate. Solicitarea în format electronic a “Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale” este sub forma unui fişier PDF inteligent - Formular C801 - şi poate conţine informaţii despre mai multe aparate de marcat electronice fiscale indiferent pe ce rază teritorială a unităţii fiscale urmează a fi instalate.