Schema are ca obiectiv susținerea de la bugetul de stat, prin alocări nerambursabile, a costurilor salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, în limita salariului mediu brut pe economie.

Administraţia Finanţelor Publice (AFP) Bihor anunţă că Ministerul Finanţelor desfăşoară, până la data de 17 octombrie, prima sesiune de înregistrare a Cererilor de acord pentru finanţare în baza schemei de ajutor de stat stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, cu modificările și completările ulterioare. Bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 2, 7 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării, din care bugetul primei sesiuni este de 200 milioane lei. Schema are ca obiectiv susținerea de la bugetul de stat, prin alocări nerambursabile, a costurilor salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, în limita salariului mediu brut pe economie, de către întreprinderi din toate sectoarele de activitate care dezvoltă proiecte de investiții și creează minimum 10 noi locuri de muncă, din care 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizați. Cererile de acord pentru finanţare, însoţite de documentele justificative necesare în prima etapă de evaluare, se transmit la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, doar prin poştă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, menţionându-se pe plic: "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 332/2014".

Înregistrarea cererilor la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice se face doar până la data de 17 octombrie a.c.. Cererile de acord pentru finanțare înregistrate în afara datei limită se restituie întreprinderilor și nu sunt luate în considerare în procesul de analiză. Analiza Cererilor de acord pentru finanțare începe numai după închiderea sesiunii de înregistrare, fără a avea importanță ordinea înregistrării acestora. Toate informaţiile privind condiţiile ce trebuie îndeplinite în vederea obţinerii finanţării, precum și modul de completare a documentelor necesare se regăsesc în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 332/2014, cu modificările și completările ulterioare, precum și în Ghidul solicitantului, documente publicate pe site-urile Ministerului Finanțelor Publice, la secțiunea Ajutor de stat - H.G. nr. 332/2014. Pe perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat, Ministerul Finanțelor Publice pune la dispoziția solicitanților, la adresa http://www.mfinante.ro/formular, o platformă dedicată prin intermediul căreia pot fi adresate întrebări, sesizări și solicitări de clarificări, acestea urmând a fi soluționate cu celeritate.