Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor informează contribuabili că, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, au fost publicate instrucţiunile de înregistrare a utilizatorilor serviciului "Spaţiu Privat Virtual", atât în format pdf, cât şi în format video.

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu Fiscul, se identifică prin codul de înregistrare fiscală. Acestea, precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive: certificate digitale calificate; credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP. Serviciul "Înregistrare/înrolare persoane fizice în spaţiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite înregistrarea în sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parolă. La alegerea opţiunii "Înregistrare persoane fizice", contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată (https) şi are posibilitatea să aleagă între două opţiuni: aprobarea la ghişeu - care implică deplasarea la Fisc pentru certificarea datelor completate, respectiv online - prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF. Pentru aprobarea la ghişeu, persoana fizică trebuie să se prezinte la oricare unitate fiscală teritorială din subordinea ANAF, în scopul identificării fizice, şi va prezenta Fiscului numărul de înregistrare fiscală atribuit de ANAF, precum şi actul de identitate indicat în cererea depusă.

Documentele emise de Fisc şi comunicate contribuabilului - Automat ce pot fi comunicate prin serviciul "Spaţiul privat virtual" sunt: Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013; Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (Formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015; Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (Formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015; Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii. De asemenea: La cererea contribuabilului: "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de...";  "Nota obligaţiilor de plată"; "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori"; "Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»"; "Certificatul de atestare fiscală"; Adeverinţă de venit".

Documentele emise de contribuabil şi comunicate Fiscului sunt următoarele: Cerere privind "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de...."; Cerere privind "Nota obligaţiilor de plată"; Cerere privind "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori"; Cerere privind "Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»"; Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală; Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit; Declaraţie privind veniturile realizate din România (Formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014; Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (Formular 230) aferentă impozitului anual datorat începând cu anul 2014. AJFP Bihor informează, totodată, contribuabilii că, pentru obţinerea de informaţii generale referitoare la utilizarea serviciului "Spaţiu Privat Virtual", pot obţine informaţii telefonic la nr. 0259-433.050 interior 2062 sau prin e-mail, accesând secţiunea "Formular pentru asistenţă" de pe site-ul www.anaf.ro.