ANAF: Depunerea Declaraţiei privind livrările/achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală reaminteşte contribuabililor persoane înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA) că, până vineri, 25 octombrie, au obligaţia depunerii Formularului 394.
Obligaţii declarative
Au obligaţia să completeze şi să depună Formularul 394 - Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, care sunt obligate la plata taxei pentru operaţiuni impozabile în România şi taxabile cu cota prevăzută de lege. Declaraţia se depune pentru orice operaţiune taxabilă pentru care este emisă o factură, inclusiv pentru avansuri, precum şi pentru operaţiunile la care se aplică sistemul TVA la încasare. ANAF precizează că, potrivit legii, în declaraţie nu se înscriu facturile emise prin autofacturare şi, începând cu luna august 2013, nici bonurile fiscale care îndeplinesc condiţiile unei facturi simplificate, conform prevederilor art. 155 alin. (11), (12) şi (20) din Codul Fiscal. Prevederea referitoare la bonurile fiscale se va aplica numai până la data de 31 decembrie 2014. De asemenea, au obligaţia depunerii F394 şi persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziţii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevăzută de lege. Declaraţia trebuie să conţină toate facturile care au fost primite în perioada de raportare, inclusiv cele care au înscrisă menţiunea "taxare inversă" sau "TVA la încasare".
Depunerea declaraţiei
Declaraţia se depune Fiscul competent până în data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii perioadei de raportare declarate pentru depunerea decontului (lunar, trimestrial etc.), şi numai dacă în această perioadă au fost realizate operaţiuni de natura celor care fac obiectul obligaţiei de declarare. Atenţie! Dacă persoana impozabilă constată, după depunerea declaraţiei, existenţa unor omisiuni/erori în datele declarate (sau dacă una sau mai multe facturi sunt emise în cursul unei perioade de raportare, dar sunt primite de beneficiarul tranzacţiei după data depunerii declaraţiei), persoana impozabilă trebuie să depună o nouă declaraţie completată corect, declaraţie care înlocuieşte declaraţia informativă depusă iniţial. Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România, în condiţiile în care plătitorul deţine un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Declaraţia se poate depune şi în format electronic, pe suport electronic, însoţit de Anexa nr. 1, în format hârtie (doar prima pagină), semnat şi ştampilat, însoţită de formularul listat, semnat şi ştampilat, direct la registratura Fiscului ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire. Reamintim că programele de asistenţă sunt puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau pot fi descărcate de pe website-ul ANAF - www.anaf.ro.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.