Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor că pot depune on-line o serie de formulare fiscale cu condiţia deţinerii unui certificat digital pentru semnătură electronică.

Astfel, pot fi depuse: Formularele: 100 - Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat;  710 - Declaraţie rectificativă; 101 - Declaraţie privind impozitul pe profit; 300 - Decont de taxă pe valoarea adăugată; 301 - Decont special de taxă pe valoarea adăugată; 120 - Decont privind accizele; 130 - Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă; 112 - Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate; 390 - Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare; 394 - Declaraţie informativă privind livrările/prestările/achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional; 200 - Declaraţie privind veniturile realizate din România; 230 - Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual şi deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ; 318 - Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul Fiscal; 208 - Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal; Situaţiile financiare anuale şi Raportările contabile semestriale. Contribuabilii persoane fizice şi juridice care au calitatea de angajator pot depune Formularul 112 "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" numai on-line, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Persoanele fizice care sunt titulare ale unui certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare şi l-au înregistrat pe portalul ANAF, pot depune on-line D200 în nume propriu, fără alte demersuri. Pentru a putea depune D 200 şi pentru alte persoane fizice trebuie să se înregistreze ca împuternicit fiscal. Semnarea declaraţiilor fiscale se realizează prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat. Pentru completarea formularelor menţionate, contribuabilii vor accesa programele informatice existente pe websiteul ANAF, categoria Declaraţii electronice, subcategoria Descărcare declaraţii. Pentru completarea F318, contribuabilul trebuie să acceseze website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice, subcategoria Rambursare TVA din UE. Formularele 100, 112, 200, 230, 300, 318, 390, 394, 710, 208, Situaţiile financiare şi Raportările contabile se depun on-line, pe portalul e-guvernare, la adresa www.e-guvernare.ro. După depunere, contribuabilii au obligaţia să consulte recipisa privind starea declaraţiilor la adresa http://www.anaf.ro//StareD112/. Reamintim că termenul de valabilitate al certificatului digital pentru semnătură electronică este un an de zile. După expirarea acestuia, contribuabilii trebuie să-l reînnoiască pentru semnarea şi transmiterea electronică a declaraţiilor fiscale.