ANAF: Din 1 iulie, certificatul de atestare fiscală - transmis şi online
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat că, începând din 1 iulie, şi certificatul de atestare fiscală, şi deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii se vor putea transmite prin Spaţiul privat al contribuabilului.
Noile documente se alătură celor peste 15 care se transmit deja online, prin intermediul Spaţiului privat al contribuabilului, atât dinspre Fisc înspre contribuabil, cât şi în sens invers. Astfel, potrivit ANAF, în prezent, persoanele fizice pot primi automat de la Fisc: Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013; Decizii de impunere privind plăţile anticipate, cu titlu de impozit pe profit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (Formular 260), pentru veniturile realizate începăând cu 2015; Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (Formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015. De asemenea, la cerere, contribuabilii mai pot primi prin intermediul Spaţului privat: Situaţa obligatiilor fiscale de platăla data de ... ; Nota obligaţilor de plată Situaţa contribuţilor de asigurăi sociale declarate de căre angajatori; Adeverinţ de venit; Istoricul acţunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin Spaţiul privat virtual. În sens invers, contribuabilii pot emite şi comunica Fiscului, online, următoarele documente: cerere privind Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de... ; Cerere privind Nota obligaţiilor de plată; cerere privind Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori; Cerere privind Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin Spaţiul privat virtual; Cerere de eliberare a adeverinţei de venit; Declaraţie de venit (Formular 200) - pentru veniturile realizate începând cu anul 2014; Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (Formular 220) - pentru veniturile realizate începând cu anul 2015.
Reamintim că Certificatul de atestare fiscală reflectă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri datorate. Obţinerea certificatului de atestare fiscală este reglementată de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013. Reglementările, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile şi în acest an, au completat cu noi informaţii referitoare la starea obligaţiilor fiscale lista menţiunilor relevante pentru situaţia fiscală a unui contribuabil. Astfel, de la 1 mai, documentul precizează dacă anumite datorii ale contribuabilului sunt în executare silită sau suspendate la executare silită. Pentru a obţine certificatul de atestare fiscală, firmele trebuie să solicite documentul la unitatea fiscală care îi administrează. Cererea-tip completată se depune alături de: un Dosar cu şină; o copie C.I. / B.I. şi împuternicire pt. delegat; o copie Certificat înregistrare fiscală; două timbre fiscale (2 lei/bucata); documente doveditoare a realităţii contabile cum ar fi: balanţa de verificare semnată şi ştampilată. Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decât să depună cererea prin care solicita documentul şi două timbre fiscale, în valoare de 4 lei. Certificatul se emite în termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi poate fi utilizat de firme pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării. In cazul persoanelor fizice, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.