Marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF în termen de trei luni începând cu data de 1 iulie, în timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici vor finaliza procesul de conectare până la data de 31 ianuarie 2021.

Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale este stabilită prin Proiectul de Ordin al președintelui ANAF şi a fost publicat la data de in 10.06.2020. Obligația de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale revine operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Este vorba mai precis despre acei operatori economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație. Conectarea se realizează pe categorii de contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2020 cu respectarea următoarelor termene: a) până la data de 30 septembrie 2020 - operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili; până la data de 31 ianuarie 2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici; b) până la data de 31 ianuarie 2021 - operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici; c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021 - la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal. Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicați electronice au obligația completării și transmiterii unei declarațiii cu respectarea următoarelor termene: operatorii economici prevăzuți la lit a), până la data de 30 septembrie 2020; operatorii economici prevăzuți la lit b), până la data de 31 ianuarie 2021; operatorii economici prevăzuți la alin. (1) lit c), în termen de 2 zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal. Declarația se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu până la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.