ANAF: Noi prevederi privind - Administrarea marilor contribuabili
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728/26.11.2013, a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.581/2013 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili. Un prim şi de bază criteriu de selecţie este criteriul valoric agregat, rezultat al agregării a doi indicatori şi anume: volumul obligaţiilor fiscale datorate, declarate de contribuabili - 50%; cifra de afaceri raportată în situaţiile financiare încheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui în care se efectuează actualizarea - 50%. Prin derogare de la aceste prevederi, se înregistrează ca mari contribuabili contribuabilii nou înfiinţaţi care, la data înfiinţării, se angajează prin declaraţie pe propria răspundere să realizeze investiţii a căror valoare în lei să fie echivalentul a minimum 10 milioane de euro. Declaraţia pe propria răspundere se depune la Fiscul în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal declarat al contribuabilului, în termen de 5 zile de la data înregistrării acestuia la registrul comerţului. Celelalte două criterii vizează: criteriul specific de activitate desfăşurată (Banca Naţională a României, societăţile bancare, societăţile de asigurări şi cele de investiţii financiare), respectiv criteriul investiţional. Contribuabilii nou-înfiinţaţi care îndeplinesc criteriile de selecţie prevăzute anterior vor fi preluaţi spre administrare de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili în termen de 10 zile de la data autorizării sau de la data înregistrării lor la registrul comerţului, după caz. Lista marilor contribuabili, administraţi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, se aprobă prin Ordin al preşedintelui ANAF şi va fi publicată pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul ANAF, până la 30 noiembrie a fiecărui an, până la aceeaşi dată fiind publicată şi Lista nominală a sediilor secundare ale contribuabililor mari care vor fi administraţi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili. Contribuabilii mari aflaţi în procedura insolvenţei în conformitate cu prevederile legale privind procedura insolvenţei, cu excepţia Băncii Naţionale a României, societăţilor bancare, societăţilor de asigurări, societăţilor de investiţii financiare, vor fi scoşi din administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care sentinţa prin care a fost deschisă procedura insolvenţei a rămas definitivă şi vor fi predaţi spre administrare organelor fiscale teritoriale care au competenţă în administrarea acestora. Potrivit noilor prevederi, contribuabilii mari care nu mai îndeplinesc criteriile de selecţie precum şi contribuabilii nou-înfiinţaţi care nu realizează investiţii la nivelul prevăzut la lit. C din anexa la ordin, vor fi scoşi din administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili după 2 ani consecutivi în care nu mai îndeplinesc criteriile de selecţie.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.