Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) recomandă firmelor și contribuabililor persoane fizice să depună declarațiile fiscale online și să folosească celelalte metode de comunicare la distanță, „în contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19)”.

ANAF reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță: pentru depunerea declarațiilor fiscale, prin intermediul următoarelor servicii electronice oferite de ANAF și MFP: Spațiul Privat Virtual (SPV)  – disponibil pe site-ul www.anaf.ro. Pentru înrolarea în SPV poate fi accesat tutorialul video de înregistrare prin accesarea https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice; Depunere on-line. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere. Declarațiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate. Formularele/declarațiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat. Pentru efectuarea plăților, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terți: Internet banking; www.ghiseul.ro; Informații generale în domeniul fiscal și IT pot fi obţinute prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. Informații în scris pot fi obținute astfel: contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual - prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie; contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual - prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenției - pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT. Contribuabilii pot obține noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în SPV, cât și pe site. ANAF informează că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor.