Înregistrarea în serviciul „Spaţiul Privat Virtual“ se face accesând pagina principală a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), apoi secţiunea „Servicii Online“ - Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în SPV“.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală reaminteşte că, începând cu 1 martie 2022, înrolarea contribuabililor în Spaţiul Privat Virtual (SPV) va fi obligatorie. Categoriile de contribuabili/plătitori care vor fi obligate să transmită unităţii fiscale centrale cereri, înscrisuri sau oricare alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică (SPV) dezvoltat de Ministerul Finantelor/ANAF sunt: persoanele juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică; persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de OUG nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care contribuabilii/plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a documentelor mai sus amintite şi le vor depune în format letric, unitatea fiscală centrală nu le va lua în considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicării acestora prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă. Înregistrarea în serviciul „Spaţiul Privat Virtual“ se face accesând pagina principală a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), apoi secţiunea „Servicii Online“ - Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în SPV“. Iată, potrivit ANAF, câteva dintre avantajele utilizării serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV): disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7, acces facil şi gratuit; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale;  posibilitatea depunerii declaraţiilor fiscale; posibilitatea de a solicita/primi diferite documente (adeverinţă de venit, certificat de atestare fiscală, certificat de cazier fiscal, duplicate declaraţii depuse, duplicate recipise etc.); posibilitatea de a primi informaţii cu privire la obligaţiile fiscale; plata obligaţiilor fiscale; informaţii cu privire la contribuţiile sociale; posibilitatea de programare online a contribuabililor; posibilitatea de a transmite solicitări de asistenţă în domeniul fiscal prin Formularul de contact inclus în SPV; acces gratuit la noutăţi legislative.