ANAF: Stabilirea perioadei fiscale în cazul Declaraţiei 112
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor persoanelor juridice care au calitatea de angajatori sau sunt entităţi asimilate acestora modalitatea de stabilire a perioadei fiscale în anul 2017 pentru Declaraţia 112.
Potrivit prevederilor Codului Fiscal, perioada fiscală este luna calendaristică. Prin excepţie, perioada fiscală este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabilă care în cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifră de afaceri din operaţiuni taxabile şi/sau scutite cu drept de deducere şi/sau neimpozabile în România, conform art. 275 şi 278, dar care dau drept de deducere conform art. 297 alin. (4) lit. b), care nu a depăşit plafonul de 100.000 euro, al cărui echivalent în lei se calculează conform normelor metodologice, cu excepţia situaţiei în care persoana impozabilă a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziţii intracomunitare de bunuri. Persoanele juridice care au calitatea de angajatori sau sunt entităţi asimilate acestora au obligaţia să depună lunar sau trimestrial Formularul 112 - “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”. Declaraţia 112 se depune lunar, până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitul pe venit şi contribuţiile sociale. Prin excepţie, Declaraţia 112 se depune trimestrial, până la data de 25 inclusiv, a lunii următoare trimestrului de către angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, care fac parte din următoarele categorii: asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, persoane juridice, cu excepţia instituţiilor publice, care în anul anterior au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro şi au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, precum şi persoanele fizice care exercită profesii libere şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de muncă. Depunerea trimestrială a declaraţiei constă în completarea şi depunerea câte unei declaraţii pentru fiecare lună din trimestru. Însă, persoanele care au obligaţia depunerii trimestriale a declaraţiei, trebuie să depună Formularul 112 până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care a intervenit încetarea calităţii de asigurat a unui beneficiar de venit. Dacă a încetat calitatea de asigurat în prima lună din trimestru, contribuabilul va depune declaraţia aferentă acestei luni, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare, iar declaraţiile aferente lunilor 2 şi 3 din trimestru se depun până la data de 25 inclusiv, a lunii următoare trimestrului.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.