Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte că plătitorii de venituri au obligaţia depunerii declaraţiei la unitatea fiscală competentă, potrivit legii, în format electronic, pe suport magnetic sau optic, care va fi însoţit de exemplarul în format hârtie, semnat şi ştampilat.

Obligaţie

Formularul 205 - Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, aferent anului 2013 se completează şi se depune de: plătitorii de venituri care au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe veniturile cu regim de reţinere la sursă a impozitului, conform Titlului III din Codul Fiscal; intermediari, societăţile de administrare a investiţiilor în cazul răscumpărării de titluri de participare la fondurile deschise de investiţii sau alţi plătitori de venit, după caz, pentru câştiguri/pierderi realizate de persoanele fizice, aferente tranzacţiilor cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise; plătitorii de venituri din salarii. În cazul în care, în cursul anului, la nivelul aceluiaşi plătitor, au fost efectuate plăţi privind mai multe tipuri de venituri prevăzute la Secţiunea III - "Date privind natura veniturilor", se completează un singur formular. Pentru fiecare tip de venit plătit, prevăzut la Secţiunea III - "Date privind natura veniturilor" se generează în acelaşi formular, câte un tabel, înscriindu-se datele corespunzătoare, pe beneficiari de venit, aferente anului de raportare. În cazul veniturilor din salarii, se generează tabelul prevăzut la Secţiunea V - "Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii", iar pentru celelalte venituri plătite, se generează câte un tabel prevăzut la Secţiunea IV - "Date informative privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit", înscriindu-se datele corespunzătoare tipului de venit plătit.

Depunere

Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă, care este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice/Descărcare declaraţii. Plătitorii de venituri au obligaţia depunerii declaraţiei la unitatea fiscală competentă, în format electronic (format .pdf, cu fişier .xml ataşat), pe suport magnetic sau optic, care va fi însoţit de exemplarul în format hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii. Formatul hârtie se listează prin funcţiile aplicaţiei informatice de asistenţă la completarea declaraţiei şi cuprinde situaţia centralizatoare a datelor declarate, pe beneficiari de venit şi pe tipuri de venituri, cuprinse în Secţiunea IV -"Date informative privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit" şi Secţiunea V "Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii", din formular. Formatul hârtie se listează în două exemplare: originalul se depune la organul fiscal, în format hârtie, semnat şi ştampilat, împreună cu formatul electronic al declaraţiei, fişierul .xml ataşat; copia se păstrează de către plătitorul de venituri. Declaraţia poate fi depusă şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin utilizarea serviciului de depunere declaraţii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro. Reamintim că termenul limită pentru depunerea declaraţiei la unitatea fiscală la care plătitorii de venituri sunt înregistraţi în evidenţa fiscală este vineri, 28 februarie.