Magazinele vor trebui, printre altele, să afișeze, în mod unitar, distanța minimă de 1,5 metri care trebuie să existe între persoane, conform Ordonanței militare nr. 3/2020.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară o serie de verificări la magazine, dar și un dialog permanent cu reprezentanții acestora, pentru a se asigura că unitățile comerciale respectă noile măsuri preventive. Concret, potrivit unui comunicat publicat recent pe site-ul propriu, magazinele vor trebui: să afișeze, în mod unitar, distanța minimă de 1,5 metri care trebuie să existe între persoane, conform Ordonanței militare nr. 3/2020, recent intrată în vigoare; să prezinte la vânzare produsele vrac feliate ambalate în folie protectoare; recomande cumpărătorilor să folosească, pentru efectuarea plăților, preponderent cardul bancar, nu banii în numerar, care pot găzdui un număr mare de microbi; de asemenea, să recomande cumpărătorilor folosirea mănușilor de unică folosință la manevrarea alimentelor vrac.

ANPC transmite că, în urma verificărilor făcute la câteva lanțuri de magazine, a constatat că acestea aplică o serie de măsuri de limitare a răspândirii noului coronavirus, și anume igienizează și dezinfectează cărucioarele de cumpărături frecvent, pun la dispoziția clienților mănuși de unică folosință și substanțe dezinfectante și o parte dintre magazine au montat, pentru a reduce interacțiunea directă dintre angajați și clienți, panouri transparente la casele de marcat. Totodată, reprezentanții ANPC au constatat că în anumite magazine a fost intensificată activitatea de curățenie, dezinfectarea suprafețelor frecvent utilizate de clienți (coșuri de mână, mânere, clanțe, balustrade, cântare, clești, case de marcat, POS-uri, mobilier, butoane de lift, scări rulante și altele) se face la intervale de cel mult o oră și este promovată, prin afișe, adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul sau cantitatea de produse cumpărate. ANPC transmite, prin intermediul comunicatului, că va continua verificările în magazine și că urmărește permanent aplicarea măsurilor și recomandărilor autorităților, ce vizează protejarea sănătății și vieții consumatorilor.