Beneficiarii Măsurii 1 Microgranturi în domeniul alimentar, implementată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), nu sunt obligați să publice anunțuri de presă.

Potrivit unui comunicat al Agenţiei, Măsura 1 Microgranturi în domeniul alimentar este un sprijin care se acordă sub formă de sumă forfetară, alocat din fonduri externe nerambursabile, cofinanțat din bugetul de stat, pe bază de contract de acordare a ajutorului, obligațiile beneficiarului prevăzute în capitolul 10 - Informare și publicitate, punctul 10.4 din Ghidul solicitantului pentru măsura Microgranturi în domeniul agroalimentar nu se aplică în acest caz. Solicitanților de microgranturi în domeniul agroalimentar din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin OUG nr. 61/2022 nu li se aplică obligațiile privind publicarea de anunțuri sau comunicate de presă la începutul și la finalizarea proiectului. Totodată, nu li se aplică obligațiile privind expunerea într-un loc vizibil a unui afiș pentru proiectele de investiții pentru care valoarea contribuției publice este mai mică de 500.000 euro, precum și utilizarea de autocolante și/sau plăcuțe pentru mijloace fixe care, conform legislației contabile naționale, depășesc valoarea de 2.500 lei și au o durată de viață mai mare de un an. „Obligațiile menționate mai sus nu li se aplică beneficiarilor având în vedere că microgranturile din domeniul agroalimentar se acordă sub formă de sumă forfetară, alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțate din bugetul de stat, pe bază de contract de acordare a ajutorului pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020”, se precizează în comunicat. Reprezentanții APIA fac referire la cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari, precum și la datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate. De asemenea, reprezentanții APIA se referă la cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole, dar și la cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale. În comunicat se menționează cheltuielile privind achiziția de obiecte de inventar, de echipamente, utilaje, instalații și tehnologii necesare reluării activității curente/operaționale, precum și cheltuielile privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.