Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Registrul se completează, în ordinea încheierii, modificării, suspendării sau încetării contractelor individuale de muncă, de către angajatori cu ajutorul aplicaţiei informatice distribuită gratuit de Inspecţia Muncii sau cu ajutorul aplicaţiilor informatice proprii ale angajatorilor. Există 3 variante de transmitere a REVISAL. Astfel, o primă variantă o reprezintă transmiterea online, prin intermediul portalului Inspecţiei Muncii. Transmiterea on-line se face după solicitarea şi obţinerea, de către angajator, a numelui de utilizator şi a parolei, indiferent dacă angajatorul prestează serviciul de completare şi transmitere sau are încheiat un contract de prestări servicii, şi activarea accesului la portalul Inspecţiei Muncii. O altă variantă este transmiterea prin email, pe bază de semnătura electronică. Angajatorii care deţin semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, obţinut de la un furnizor de servicii de certificare în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, pot depune REVISAL-ul la adresa de e-mail pusa la dispoziţie de Inspecţia Muncii. Cea mai folosită variantă o reprezintă, însă, depunerea la sediul ITM. Transmiterea registrului prin depunerea la sediul ITM se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sisteme de fişiere FAT/FAT32. Registrul, însoţit de o adresă de înaintare semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, se depune astfel: la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au domiciliul persoanele fizice sau juridice îşi au domiciliul, respectiv sediul; la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea unităţile fără personalitate juridică. Pentru prima depunere la sediul ITM a registrului, adresa de înaintare este însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare la Registrul Comerţului, a certificatului de înregistrare fiscală, respectiv o copie a actului de identitate - în cazul angajatorului persoană fizică. În cazul unităţilor fără personalitate juridică, adresa de înaintare este însoţită de: delegarea de competenţă pentru încadrarea personalului prin încheierea de CIM; Delegarea de competenţă pentru înfiinţarea şi completarea REVISAL în format electronic; certificatul de înmatriculare al angajatorului; certificatul fiscal al unităţii fără personalitate juridică. Reamintim că, potrivit legii, refuzul de a pune la dispoziţie ITM a registrului în format electronic, dar şi dosarul personal al salariaţilor, precum şi netransmiterea registrului în termenul prevăzut de lege se sancţionează cu amenzi cuprinse între 5.000 şi 8.000 de lei.