Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Bihor anunţă solicitanţii bihoreni - persoane fizice, care au depus dosare de finanţare nerambursabilă pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, că au fost evaluate primele 286 dosare de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) Bucureşti.


În total - 933 de dosare depuse
Potrivit datelor APM Bihor, numărul total cereri de finanţare depuse până la data de 16 decembrie se ridică la 933, din care: evaluate până la aceeaşi dată -286; aprobate - 266; numărul contractelor de finanţare nerambursabilă semnate până la data de 16 decembrie - 177; au fost respinse până la data menţionată un număr de 20 dosare de finanţare; numărul dosarelor de decontare depuse se ridică la 74. Solicitanţii bihoreni a căror cereri de finanţare au fost aprobate se vor prezenta la sediul APM Bihor - Oradea, B-dul Dacia nr. 25/A, cu actul de identitate, în original, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă (valabile 12 luni de la data semnării), după următorul program: de luni până joi, între orele 8.30 -12.00 şi 13.00 - 16.00, respectiv vineri, între orele 8.30 - 12.00. După semnarea contractelor de finanţare cu AFM, se poate achiziţiona instalaţia dorită. Menţionăm că beneficiarii care se regăsesc pe lista dosarelor respinse pot depune în termen de 10 zile de la afişarea pe site www.afm.ro contestaţii la sediul APM Bihor sau un nou dosar de finanţare, respectând ghidul de finanţare.


Documente necesare
După semnarea contractului şi achiziţionarea instalaţiei, beneficiarii finanţării vor depune la sediul APM Bihor un dosar de decontare, care va cuprinde: cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă (completată prin tehnoredactare computerizată); contractul de execuţie, în copie legalizată; factura fiscală/facturile fiscale, în copie; documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se va completa numele adresa completă a solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire", precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea. Factura depusă în vederea decontării trebuie să fie emisă înainte de data depunerii cererii de tragere şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă.
Precozăm că persoanele interesate pot consulta listele cu persoanele acceptate (sau respinse) pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www.afm.ro.