Au fost aprobate primele 150 de solicitări în cadrul Programului Casa Verde
Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Bihor anunţă persoanele fizice care au depus dosare de finanţare nerambursabilă pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă că Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti (AFM) a aprobat primele 150 dosare.
Analiza şi evaluarea dosarelor de finanţare se derulează în ordine alfabetică pe judeţe şi ordine cronologică pentru înregistrările din acelaşi judeţ. Astfel, până în prezent au fost analizate dosarele depuse în data de 1 iunie a.c. Listele cu persoanele acceptate sau respinse, afişate în data de 22 noiembrie, se găsesc pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www.afm.ro. Potrivit datelor APM, numărul total de cereri de finanţare depuse în acest an se ridică la 1.130. Dintre acestea, 200 de dosare au fost depuse la data de 1 iunie, 150 dintre ele fiind aprobate, 48 respinse, respectiv 2 -au fost retrase. De precizat că solicitanţii care se regăsesc pe lista dosarelor respinse pot depune, la sediul APM Bihor (cu respectarea Ghidului de finanţare), contestaţii însoţite de actele justificative în termen de 10 zile de la afişarea pe site www.afm.ro. În ceea ce priveşte solicitanţii bihoreni ale căror cereri de finanţare au fost aprobate, aceştia se pot prezenta, cu actul de identitate, în original, la sediul APM Bihor, Oradea, B-dul Dacia nr. 25/A, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă, după următorul program: Luni - Joi, între orele 8.30 - 12.00, respectiv 13.00 - 16.00, Vineri - între orele 8.30 -12.00. Reamintim că valabilitatea contractelor de finanţare nerambursabilă este de 12 luni de la data semnării acestora de către părţile contractante. După semnarea contractelor de finanţare cu AFM beneficiarii pot să achiziţioneze instalaţia dorită. Se consideră renunţarea la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarelor de finanţare, respectiv publicarea pe site-ul AFM (www.afm.ro) a listei dosarelor de finanţare aprobată. După semnarea contractului şi achiziţionarea instalaţiei, beneficiarii finanţării vor depune la sediul APM Bihor un dosar de decontare, care va cuprinde: cererea de tragere, completată prin tehnoredactare computerizată; contractul de execuţie, în copie legalizată; factura fiscală/facturile fiscale, în copie; documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se va completa numele adresa completă a solicitantului, titlul complet al Programului, numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea. Reamintim că factura depusă în vederea decontării trebuie să fie emisă înainte de data depunerii cererii de tragere şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.