Certificatul fiscal emis de PMO în sprijinul cumpărătorului
Începând de la 1 septembrie 2011, Primăria Oradea, prin Direcţia Economică, a adus un element de noutate în cuprinsul certificatului fiscal, venind astfel în sprijinul tuturor persoanelor care achiziţionează bunuri imobile de natura clădirilor.
Elementul de noutate constă în introducerea unui paragraf, care îl atenţionează pe solicitantul unui astfel de certificat că: „Certificatul fiscal nu atestă, contribuabilului, calitatea de a fi liber de eventualele sarcini către companiile furnizoare de utilităţi". Prin urmare, certificatul fiscal atestă solicitantului doar faptul că proprietarul unui imobil şi-a plătit sau nu impozitul pe clădiri sau teren. Certificatul fiscal nu atestă dacă contribuabilul are restanţe la plata utilităţilor furnizate de Compania de Apă, Electrica, Electrocentrale sau alte companii. Pentru reducerea timpilor de emitere a acestor certificate la Primăria municipiului Oradea eliberarea se face automat, inclusiv cererea de emitere (imprimat listat), la depunerea documentaţiei, nefiind necesară depunerea unei alte cereri, în prealabil. Taxa de urgenţă pentru emiterea în aceeaşi zi a certificatelor fiscale este de 10 lei, iar taxa pentru emiterea în mai mult de 48 de ore este de 4 lei. Certificatul fiscal este valabil 30 de zile de la eliberare. Dacă cererea a fost depusă după data de 25 a lunii, certificatul este valabil până la sfârşitul lunii următoare, cu excepţia cazurilor de înstrăinare a bunurilor, situaţie în care certificatul fiscal este valabil doar în luna emiterii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.