Bugetul alocat acestei scheme este de 59.500 mii lei și se asigură de la bugetul de stat în limita prevederilor bugetare aprobate pe anul 2020 Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Centrul Judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (CJAPIA) Bihor informează că a demarat primirea cererilor de solicitare a ajutorului de stat pentru susținerea activității producătorilor din sectorul vitivinicol în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19. Potrivit comunicatului instituţiei bihorene, la data de 3 decembrie 2020, a fost publicată în Monitorul Oficial Partea I, Ordonanţa de Urgenţă nr. 205/20220 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității producătorilor din sectorul vitivinicol în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19. Schema de sprijin va fi aplicată la nivel național de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). Solicitanții vor depune o singură cerere de solicitare a ajutorului de stat până la data de 14 decembrie 2020 inclusiv, la Centrul Județean APIA Bihor, plata ajutorului de stat urmând să fie efectuată până la data de 31 decembrie 2020. Cuantumul ajutorului de stat acordat beneficiarilor eligibili este egal cu echivalentul în lei a 500 euro/ha, iar valoarea totală ce poate fi acordată unui beneficiar nu va putea depăşi echivalentul în lei a 100.000 euro. Ajutorul de stat pentru susținerea producătorilor din sectorul vitivinicol poate fi cumulat cu alte forme de sprijin acordate în conformitate cu Comunicarea Comisiei Europene - Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijin a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01). Cursul de schimb pentru calcularea ajutorului solicitat este de 4,8725lei pentru un euro, stabilit de BNR în conformitate cu art. 9 alin (3) din OUG nr. 205/2020 la data de 4 decembrie 2020.

Cererea de solicitare a ajutorului de stat va fi însoţită de următoarele documente: copie de pe B.I./C.I. al/a beneficiarului sau certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerţului al beneficiarului, împuternicire şi o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal, după caz; coordonate bancare/trezorerie. Cererea însoțită de documentele justificative se poate transmite și prin fax, poștă sau în format electronic ca document scanat, prin e-mail, cu condiția semnării de către reprezentantul legal al beneficiarului a fiecărei pagini a documentului transmis. APIA va notifica beneficiarii cu privire la situația cererilor depuse și la deciziile de plată utilizând instrumente electronice (adresa de e-mail înscrisă în cererea de sprijin și numărul de telefon). Este foarte important ca datele de contact furnizate de beneficiari să fie corecte și actuale astfel încât să se asigure comunicarea operativă eficientă. În cazul în care, în urma verificărilor administrative, APIA constată că sunt necesare precizări suplimentare, va notifica beneficiarul cu privire la documentele ce trebuie să fie depuse la dosar. Termenul maxim de răspuns este de 3 zile lucrătoare de la data notificării, fără a depăşi termenul maxim de depunere a cererilor. După finalizarea verificărilor realizate se stabilesc suprafețele eligibile și se aprobă sumele pe fiecare beneficiar, în limita suprafeței maxime de 200 ha. În situația în care sumele stabilite depășesc prevederile bugetare aprobate cu această destinație, valoarea ajutorului de stat se reduce proporțional pentru toți beneficiarii. Formularul cererii de solicitare a ajutorului de stat poate fi descărcat de pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând următorul link: http://www.apia.org.ro/ro/ajutor-de-stat-covid-19/ajutor-de-stat-sector-vitivinicol-covid-19 .