Centrul Judetean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (CJAPIA) Bihor informează că cererile de plată a ajutorului pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură, aferente trimestrului III al anului 2017, se depun până la finele lunii octombrie 2017.

Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre  acciza standard şi acciza redusă pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, a cărui valoare unitară, este de 1,4185 lei/litru. Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoțite de: situația suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz; situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; dovadă cont trezorerie; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare; adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare; adeverință în original de la Direcția pentru agricultură județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare. Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoțite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă  trimestrului pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz; dovadă cont trezorerie; copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare. Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată se depun însoțite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă  perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din ordin; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din ordin; copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar; situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat; dovadă cont trezorerie; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

“Pentru că din cei 838 beneficiari pentru care s-a emis acordul prealabil până la această dată s-au prezentat doar 191, facem un apel către fermierii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanţare să se prezinte cu cererea aferentă trimestrului III 2017 la APIA, conform programărilor trimise  prin sms,  deoarece data de 31 octombrie este ultima zi de depunere” - precizează dl. Florian Pavel, director executiv CJAPIA Bihor.