Depunerea cererilor de plată a ajutorului pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură, aferente trimestrului III se face până la sfârşitul lunii octombrie a.c.

Pentru sectorul vegetal, beneficiarii trebuie să depună cererile de plată însoțite de: situația suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare; documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz; situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; dovadă cont trezorerie; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare - în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare; adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare; adeverință în original de la Direcția pentru agricultură județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă - în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoțite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă  trimestrului pentru care solicită ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz; dovadă cont trezorerie; copie de pe cererea depusă de către apicultori la Consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare - dacă au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare. Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată vor fi însoţite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă  perioadei pentru care solicită ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii; copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar; situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi; dovadă cont trezorerie;  copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare - dacă au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

"Beneficiarii au obligația să utilizeze cantitățile de motorină achiziționate cu acciza redusă strict în scopul destinat stabilit prin lege. De asemenea, au obligația să notifice în scris, în termen de 10 zile lucrătoare, orice modificare a structurii de culturi (în cazul în care cantitatea de motorină per ha este diferențiată) și a suprafeței totale, modificarea efectivului de animale/păsări/familii de albine/viermi de mătase sau a cantității de apă ori cazurile excepționale apărute ca urmare a efectelor unor circumstanțe naturale pentru care s-a solicitat determinarea și acordarea ajutorului de stat" - precizează ing. Florian Pavel, director executiv al CJAPIA Bihor.