În urma depunerii la CJPC Bihor a unei reclamaţii privind carnea de porc achiziţionată de la hypermarketul Kaufland şi care la tranşarea făcută acasă de consumator a prezentat un abces (o pungă de puroi), s-a constituit o echipă de control formată din comisarul şef delegat şi 2 comisari superiori, care s-au deplasat la Laboratorul din cadrul DSVSA Bihor.

La DSVSA, eşantionul lăsat de consumator a fost verificat organoleptic, constatarea medicului veterinar fiind existenţa unui abces (chist) în interiorul piesei din carne, fără urme de infestare cu larve. Bucata de carne nu prezenta la exterior nici un fel de modificare organoleptică. Medicul veterinar a prelevat probe din bucata de muşchi file şi din chist urmând a efectua şi probe microbiologice. Ulterior, comisarii s-au deplasat la Hypermarketul Kaufland Oradea de unde a fost achiziţionat produsul şi au verificat documentele de provenienţă, certificatul sanitar veterinar, condiţiile de păstrare şi depozitare, constatându-se respectarea prevederilor legale specifice. "În urma cercetărilor, s-a constatat că unitatea nu deţine autorizaţie pentru tranşarea cărnii, motiv pentru care aceasta este achiziţionata tranşată pe piese anatomice şi vândută către consumator în această stare, vânzătorul neavând posibilitatea de a constata eventualele vicii ascunse de genul abcese, chisturi, etc, care sunt vizibile doar în momentul tranşării. Consumatorul a returnat întreaga cantitate de carne achiziţionată, operatorul economic restituindu-i contravaloarea acesteia. Acţiunea de control urmează a fi finalizată după ce vom intra în posesia rezultatelor analizelor de laborator" - ne-a precizat ing. Traian Bejan, comisar şef al CJPC Bihor.