Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă şi Promovarea Turismului (ADDePT) Bihor a organizat ieri un workshop tematic, prilej cu care şi a lansat şi primul număr al revistei de specialitate „Visit Bihor".

„Rolul promovării în dezvoltarea turismului" a fost zilele trecute tema întâlnirii dintre membri ADDePT şi reprezentanţii Serviciului Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor, respectiv câţiva oameni de afaceri care deţin pensiuni în judeţul nostru. Concluzia întâlnirii a fost una foarte tristă: judeţul Bihor nu se bucură de promovarea pe care ar merita-o. Vina aparţine evident instituţiilor publice judeţene, pentru care o astfel de preocupare nu este o prioritate. „Am dorit să discutăm despre modul în care se face promovarea judeţului nostru pe plan naţional. Am constatat că o astfel de acţiune este foarte slabă. În plus, judeţul nu are o marcă turistică distinctă. Atribuţii în această promovare îl au instituţiile publice locale şi cele de învăţământ" , ne-a declarat conf.univ.dr. Ribana Linc. O altă problemă ridicată a fost cea a drumurilor din judeţ. Deţinătorii de afaceri turistice s-au arătat nemulţumiţi de starea jalnică a drumurilor din Bihor, considerând că „uitarea" în ceea ce priveşte infrastructura rutieră este o chestiune politică. Un alt aspect negativ identificat în cadrul studiului prezentat de Ribana Linc este cel al lipsei punctelor de informare turistică. Judeţul Bihor, chiar dacă nu se bucură de promovare naţională, în schimb pe plan euroregional stă mai bine, dovadă afluxul de turişti din Ungaria. Însă, experţii spun că trebuie să ne lărgim aria de promovare şi la alte ţări din Europa.
Tot în cadrul întâlnirii de ieri a fost lanst şi primul număr al revistei „Visit Bihor". Este o publicaţie color, gratuită, cu 12 pagini şi care îşi propune să promoveze turismul şi agenţii economici cu interese în acest domeniu. Deocamdată, revista lunară (tipărită în 1.000 exemplare) e distribuită doar local (în hoteluri şi restaurante), dar, în funcţie de interesul pe care îl va provoca, Asociaţia nu exclude să distribuie publicaţia regional şi, eventual, euroregional.