CJPC Bihor a înregistrat, în ultimele 6 luni, 33 de reclamaţii împotriva societăţilor financiare, reclamaţii vizând majorarea dobânzilor la creditele contractate.

Pentru acest an, de Ziua mondială a drepturilor consumatorilor, conform calendarului realizat de Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori - Consumers International, tema este "Banii noştri, drepturile noastre: militează pentru o alegere reală în domeniul serviciilor financiare". "Dacă profilul consumatorului activ, informat şi dispus să-şi apere drepturile va prevala ca model de comportament, societatea noastră va avea numai de câştigat" - a afirmat ieri, cu prilejul întâlnirii cu studenţii Facultăţii de Mediu, ing. Traian Bejan, comisar şef al CJPC Bihor. "O mare parte din acţiunile desfăşurate de comisari s-au concretizat în favoarea consumatorilor, reclamaţiile fiind considerate intemeiate" - afirmă reprezentantul instituţiei. Reamintim că CJPC Bihor desfăşoară activităţi permanente de informare şi consiliere a consumatorilor, având ca scop contrabalansarea dezechilibrului din relaţia agent economic - consumator. Astfel, ieri, cu prilejul Zilei Consumatorilor, comisarii instituţiei au fost prezenţi în centrele comerciale Real, Carrefour Era si Lotus Market Oradea atât pentru a consilia consumatorii,cât şi pentru preluarea eventualelor reclamaţii. Totodată, sâmbătă, 17 martie, se va desfăşura faza judeţeană a concursului naţional şcolar pe teme de protecţia consumatorilor, ediţia a X-a, "Alege! Este dreptul tău!" organizat de ANPC în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Concursul cu tema "Informarea completă, corectă şi precisă - un drept şi o necesitate pentru consumatori"  se adresează elevilor din şcoli generale şi licee, şi va fi găzduit  de Liceul Economic "Partenie Cosma" Oradea.