Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor reaminteşte că, începând cu luna iulie, fiecare contribuabil va fi nevoit să obţină certificat digital calificat pentru a putea depune online declaraţia unică privind contribuţiile sociale şi impozitul pe venit (112) şi declaraţia privind TVA.
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista furnizorilor se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii. În ordine alfabetică, furnizorii sunt societăţile comerciale: Cert Sign SRL - www.certsign.ro; Digi Sign SA - www.digisign.ro; Ttrans Sped SRL - www. transsped.ro. Important! Cu un singur certificat pot fi semnate declaraţiile fiscale pentru mai mulţi contribuabili. În cazul în care sunt mai mulţi angajaţi pentru semnarea electronică a declaraţiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obţine un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail. Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat obţinut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descărcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare de pe websiteul ANAF - www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator. Atenţie! Aplicaţia preluată de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie să fie salvată pe discul calculatorului de pe care urmează a fi transmise declaraţiile fiscale. Un certificat digital costă circa 50 de euro, însă există şi posibilitatea depunerii mai multor declaraţii cu un singur certificat fiscal dacă acest lucru este asumat în faţa organelor fiscale.
 
Având în vedere cele prezentate mai sus, DGFP Bihor invită contribuabilii care încă nu au obţinut certificatul digital calificat pentru semnătura electronică să urgenteze obţinerea acestuia şi să procedeze la depunerea online a declaraţiilor fiscale şi, în mod special a Declaraţiei 112, a cărei depunere online va fi obligatorie de la 1 iulie.