DGFP Bihor: Obţinerea certificatului digital
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor reaminteşte contribuabililor că solicitarea de utilizare a unui certificat digital poate fi depusă, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscală teritorială din subordinea ANAF.
Conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2568/2010, cererea de utilizare a certificatului fiscal (Formular 150) trebuie însoţită de: documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie; documentul care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, în copie şi original; documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil (acest document se depune în situaţia în care titularului certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat). Lista furnizorilor de certificate digitale calificate acreditaţi în prezent se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (www.mcsi.ro), "Registrul furnizorilor de servicii de certificare", aceştia fiind, în ordine alfabetică: SC Certsign SRL, SC Digisign SA, SC Trans Sped SRL. Pentru garantarea securităţii operaţiunilor electronice, titularii certificatelor calificate se vor înregistra conform Instrucţiunilor de utilizare a serviciului depunere declaraţii on-line publicate pe site-ul A.N.A.F., la adresa: www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice/ înregistrare certificate digitale. Aceeaşi procedură se aplică şi în situaţia în care titularul certificatului calificat este desemnat sau împuternicit de către mai mulţi contribuabili pentru semnarea declaraţiilor fiscale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.