În această perioadă se realizează operaţiuni de debitare în rolurile fiscale ale impozitelor şi taxelor locale pe anul 2012 şi de evidenţiere a restanţierilor.

Astfel, în perioada 3 - 11 ianuarie 2012, în cadrul Centrului de relaţii cu publicul, la ghişeele 21 - 27, se vor încasa doar taxe fără debit (taxe timbru, taxe pentru emiterea certificatelor fiscale, avizelor şi autorizaţiilor de orice fel şi amenzi de circulaţie plătite în 48 ore). Contribuabilii persoane fizice, juridice, care solicită în perioada 3-11 ianuarie 2012 certificate fiscale fără datorii şi nu şi-au achitat obligaţiile fiscale până la data de 31.12.2011, pot achita aceste taxe prin virament bancar. Totodată, în perioada amintită, declaraţiile fiscale de clădiri şi terenuri vor fi preluate în Centrul pentru  relaţii cu publicul, ghişeele 1 - 4 persoane fizice, respectiv ghişeele 18 - 20 persoane juridice, şi vor fi prelucrate după data de 11 ianuarie 2012. Vizarea fişelor de înmatriculare auto se va realiza sub rezerva depunerii declaraţiilor pentru stabilirea taxei auto, însoţită de documentele primare aferente. Din data de 11 ianuarie 2012, încasarea impozitelor şi taxelor de orice fel, datorate bugetului local, se va relua prin personalul din cadrul Centrului de relaţii cu publicul, ghişeele 21 - 27, prin intermediul sistemului de plăţi on-line de pe site-ul Primăriei Municipiului Oradea (www.oradea.ro), prin unităţile Direcţiei de Poştă, precum şi prin unităţile C.E.C. De facilitatea conferită prin Ordinul 259/2011, de reducere cu 50% din majorări de întârziere pentru achitarea debitelor restante au beneficiat 63 de persoane juridice şi 240 de persoane fizice.