Din 25 noiembrie, depunerea formularului 112 online este obligatorie!
Vineri, 25 noiembrie, inclusiv, este termen limită la depunerea, numai online, Formularului 112- "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate".
Obţinerea certificatului digital calificat
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi, care pot fi găsiţi pe websiteul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii. Certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se vor transmite declaraţiile documentul de confirmare de pe websiteul ANAF (www.anaf.ro), categoria Asistenţă Contribuabili, modulul "Toate formularele cu explicaţii" la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator. Cu acest document de confirmare, contribuabilii se pot înregistra pe websiteul ANAF, astfel: se intră pe portalul ANAF, meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate. Se selectează (cu butonul Browse) documentul de confirmare, şi se transmite tastând butonul "Transmite documentul".
Înregistrarea formularului 150
După parcurgerea acestor paşi, se introduc în câmpurile care se generează, datele solicitate (codul unic de identificare, denumirea şi adresa contribuabilului), se tastează butonul "Submit" pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", completat cu datele introduse anterior şi se va tipări apasând butonul "Tipăreşte cererea". Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii online", contribuabilii vor depune la unitatea fiscal: formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale; documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie; documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului; documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscal. Contribuabilii vor primi o confirmare pe e-mail, după care se va accesa websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele din Ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor online, publicat pe website-ul instituţiei. După completarea şi semnarea formularului 112 cu certificatul digital calificat, se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaraţiei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.