Documente necesare pentru acordarea ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură
În funcţie de sectorul sau sectoarele în care îşi desfăşoară activitatea, cei care depun cererile de acord prealabil pentru motorina utilizată în agricultură trebuie să aibă pregătit un set de acte atașate solicitării de sprijin.
Sprijinul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă (stabilită la 21,00 euro/1000 litri) pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură. Reamintim că p erioada de depunere a cererilor pentru motorina din agricultură a demarat ieri, 5 mai, şi durează până la data de 10 iunie. Potrivit Comunicatului Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), cererea de acord prealabil pentru finanţare prin rambursarea diferenței de acciză se depune la Centrul Judeţean APIA, pe raza căruia este situată exploataţia agricolă pentru care se solicită ajutorul de stat sau centrul APIA unde a fost depusă cererea de plată pentru schemele de sprijin pe suprafaţă ori cererea de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare în cadrul schemei de ajutor de stat pentru motorina utilizată în agricultură aprobată prin H.G.408/2010. Actul pe care acesta îl va direcționa către APIA trebuie să fie însoţit de: o copie a cărții/buletinului de identitate a reprezentantului legal/ administratorului, după caz; copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului/certificatul de înregistrare fiscală, după caz; adeverinţa de la Registrul Agricol cu suprafaţa spaţiilor protejate (sere şi/sau solarii), după caz, copia documentului care atestă înregistrarea/autorizarea sanitară veterinară pentru porci/ păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz, anexele nr. 4, 5 sau 6 la OMADR 1229/2013, cu modificările și completările ulterioare, după caz, privind lista suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată/efectivul mediu anual de animale/păsări/familii de albine/cutii viermi de mătase şi/sau cantitatea de apă pentru irigaţii aferente anului agricol 2013 - 2014 (10 octombrie 2013 - 30 septembrie 2014). De asemenea, cererea mai trebuie să aibă atașată și dovada că solicitantul de ajutor nu figurează ca debitor la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare înscrise în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, furnizorul de apă şi de electricitate, după caz, copia de pe contractul de irigaţii/furnizare a apei, după caz. Acordul prealabil pentru finanţare prin rambursare se emite de către Centrul Judeţean APIA în termen de cel mult 20 de zile de la data depunerii cererii de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare. Nu pot primi ajutor de stat producătorii agricoli care sunt considerați întreprinderi aflate în dificultate financiară, respectiv întreprinderile care constituie subiectul procedurilor de faliment, reorganizare judiciară sau lichidare. De asemenea, n-au acces la sprijin cei care dețin întreprinderi împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată. Reamintim, totodată, că beneficiarii care, prin înscrierea sau atestarea de date nereale pe documentele de decontare aferente ajutorului de stat, au încasat sume de la bugetul de stat în mod necuvenit nu mai beneficiază de ajutor pentru o perioadă de trei ani.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.