CFR SA a desemnat ofertele câştigătoare pentru electrificarea şi modernizarea secţiunilor Poieni-Aleşd (lotul 3) şi Aleşd-Frontieră (lotul 4).

"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că au fost desemnate ofertele câştigătoare la procedurile de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunile Poieni-Aleşd (lotul 3) şi Aleşd-Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului de investiţii 'Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)', pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă", se arată într-un comunicat al companiei.

Oferta financiară depusă de Asocierea FCC Construccion - Gulermak - CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2,117 miliarde de lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare pentru secţiunea Poieni - Aleşd (lotul 3), iar oferta financiară depusă de Asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzarotti & C SPA - Salcef SPA, cu valoarea de 2,417 miliarde de lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare pentru secţiunea Aleşd - Frontieră Ungaria (lotul 4).

Cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al obiectivului de investiţii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

"Prin electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar", precizează CFR SA.