Fără taxe de reziliere a contractelor
Potrivit unei măsuri legislative adoptate recent de Parlament, comercianţii nu vor mai putea pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelor.
Parlamentul a adoptat un Proiect de modificare a Legii nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, vizând crearea unui cadru legal care să reglementeze strict interdicţia comercianţilor de a stipula în contractele încheiate cu consumatorii unele clauze care să anuleze sau să limiteze dreptul la denunţare sau reziliere unilaterală. Noile reglementări stabilesc "dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale". De asemenea, a fost completată şi anexa cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive cu cele care restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau rezilia unilateral contractul în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale sau a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale.
Legea vine în condiţiile în care majoritatea comercianţilor ce acţionează în domeniul furnizării/prestării de servicii înţeleg să impună consumatorilor clauze contractuale conform cărora, pentru denunţarea unilaterală a contractului, consumatorii sunt obligaţi la achitarea unei sume de bani.
Parlamentul a adoptat un Proiect de modificare a Legii nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, vizând crearea unui cadru legal care să reglementeze strict interdicţia comercianţilor de a stipula în contractele încheiate cu consumatorii unele clauze care să anuleze sau să limiteze dreptul la denunţare sau reziliere unilaterală. Noile reglementări stabilesc "dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale". De asemenea, a fost completată şi anexa cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive cu cele care restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau rezilia unilateral contractul în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale sau a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale.
Legea vine în condiţiile în care majoritatea comercianţilor ce acţionează în domeniul furnizării/prestării de servicii înţeleg să impună consumatorilor clauze contractuale conform cărora, pentru denunţarea unilaterală a contractului, consumatorii sunt obligaţi la achitarea unei sume de bani.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.