În patru ani, cota maximă de impozitare a salariilor va scădea la 36%
Cota maximă de impozitare a salariilor va fi redusă, până la sfârşitul anului 2008, la 36%, cu două puncte procentuale mai puţin decât nivelul avut în vedere pentru anul viitor, a afirmat, ieri, ministrul Finanţelor Publice, Mihai Tănăsescu.
Cota minimă de impozitare a veniturilor va fi redusă în următorii patru ani, potrivit unei declaraţii recente a premierului Adrian Năstase, de la 18%, cât este înregistrată în prezent, la 10%. În ceea ce priveşte cota medie de impozitare, acesta ar urma să fie redusă, în acelaşi interval de timp, la un nivel de 23%. În prezent, sistemul prevede cinci cote de impozitare, cuprinse între 18% şi 40%, în funcţie de nivelul veniturilor lunare. Cota minimă se aplică pentru venituri de până la 2,4 milioane lei iar cea maximă pentru cele care depăşesc 13 milioane lei. Cotele intermediare sunt de 23%, 28% şi 34%.
De anul viitor, numărul tranşelor va fi redus la trei. Cota cea mai redusă va fi de 14%, pentru venituri de maxim 2,7 milioane lei, iar cea maximă de 38%, pentru sume de peste 14,5 milioane lei. Pe lângă acestea, cota intermediară se va situa la 26%. Conform calculelor firmei de consultanţă PricewaterhouseCoopers, prin aplicarea noului barem de impozitare, o persoană cu venituri brute de 300 euro lunar va plăti un impozit de 42 euro, faţă de 44 euro în prezent, obţinând un venit net de 207 euro, în creştere cu 2 euro, respectiv 1%. În cazul unui venit brut de 500 euro, impozitul plătit în prezent este de 101 euro, iar viitorul sistem reduce impozitul la 86 euro. Astfel, venitul net va creşte cu 5%, de la 314 euro la 329 euro.
Având un venit brut de 1.000 euro, un contribuabil va câştiga anul viitor 4% la venitul net. Impozitul său va scădea de la 269 euro la 246 euro, iar venitul net va avansa de la 567 euro la 590 euro.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.