Începând de azi, 17 septembrie, sunt în vigoare prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 29 din 31 august, care modifică şi complează Ordonanţa privind Codul de procedură fiscală.

Printre noutăţile aduse de actul normativ se numără şi definirea foarte clară a sediului secundar. Astfel, conform pct. 22 din OG nr. 29/2011, "Prin sediu secundar se înţelege un loc prin care se desfăşoară integral sau parţial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit şi altele asemenea. Prin sediu secundar se înţelege şi un şantier de construcţii, un proiect de construcţie, ansamblu sau montaj ori activităţi de supervizare legate de acestea, numai dacă şantierul, proiectul sau activităţile durează mai mult de şase luni."  Totuşi, prevederea legală a stabilit şi o excepţie, mai precis: "Contribuabilii care înregistrează sediile secundare ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, nu au obligaţia declarării acestor sedii potrivit prezentului articol." Ce presupune acest fapt? "Toţi contribuabilii care au birouri, depozite, spaţii comerciale, în afara sediului social, trebuie să declare aceste locuri de desfăşurare a activităţii la organul fiscal. Dacă în respectiva localitate, unde se află aceste spaţii, contribuabilul are deja un spaţiu unde îşi desfăşoară activitatea mai mult de cinci salariaţi, şi ar trebui deja să deţină un cod fiscal, pentru acest sediu secundar, atunci nu va mai declara aceste sedii secundare. Termenul de eliberare a certificatului de înregistrare fiscală se reduce de la 15 zile la 10 zile." Alte modificări ale Codului de procedură fiscală vizează: obligaţia înregistrării fiscale la autoritatea teritorială competentă în termen de 30 de zile de la înfiinţare; realizarea primului venit, înregistrarea primului salariat, după caz, în formă de organizare a  contribuabilului, persoană fizică sau juridică.