Înregistrarea contractelor cu nerezidenţii
Persoanele juridice române au obligaţia să înregistreze contractele încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente care execută pe teritoriul României prestări de servicii de natura lucrărilor de construcţii, de montaj, activităţilor de supraveghere, activităţilor de consultanţă, de asistenţă tehnică şi a oricăror alte activităţi care pot constitui sediu permanent în România.
Potrivit Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 2.310/2007, contractele se înregistrează la unităţile teritoriale în a căror rază persoanele juridice române beneficiare ale activităţilor menţionate îşi au domiciliul fiscal. Contractele încheiate de persoane juridice române cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente pentru activităţi desfăşurate în afara teritoriului României nu fac obiectul înregistrării. Prin excepţie, persoanele juridice române care au calitatea de contribuabili mari şi mijlocii, potrivit reglementărilor legale în vigoare, au obligaţia înregistrării contractelor la unitatea fiscală competentă pentru administrare. Înregistrarea contractelor se realizează numai prin depunerea la unitatea teritorială aparţinătoare a "Declaraţiei de înregistrare a contractelor iniţiale/adiţionale (conexe) încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente", cod MEF 14.13.01.40/n. Declaraţia se depune în termen de 30 de zile de la data încheierii contractelor. Potrivit reglementărilor în vigoare, modificările intervenite în datele declarate iniţial se declară, în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin depunerea unei noi Declaraţii de înregistrare a contractelor iniţiale/adiţionale (conexe) încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente. Neîndeplinirea obligaţiei de înregistrare a contractelor se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.