Noile prevederi ce vizează contribuabilii mari şi mijlocii au fost publicate îm Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 2 iunie.

Potrivit noilor prevederilor, competenţa pentru înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, înfiinţate de contribuabilii mijlocii revine administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Finanţelor Publice (DGFP) în a căror rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea. De asemenea, competenţa pentru înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor care se înregistrează la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, revine Administraţiilor Finanţelor Publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul DGFP pe a cărei rază teritorială îşi desfăşoară acestea activitatea. Reamintim că, potrivit OUG nr. 117/2010, începând cu 1 ianuarie, pentru contribuabilii care au sedii secundare, plătitor de obligaţii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la sediile secundare înregistrate fiscal, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor.