Conform reglementărilor în vigoare, comercianţi au obligaţia de a se înregistra în Registrul Comerţului şi de a solicita, ori de câte ori legea prevede, înscrierea de menţiuni privitoare la actele şi faptele stabilite prin dispoziţii legale. Este şi cazul înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului (ORC) a menţiunilor privind datelor de identificare ale asociaţilor.

 

Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea datelor de identificare ale asociaţilor, acţionarilor, persoanelor împuternicite, reprezentanţilor, administratorilor, cenzorilor, auditorilor, lichidatorilor societăţilor comerciale sunt următoarele: cerere de înregistrare (original); actul doveditor din care să rezulte noile date de identificare (copie); dacă este cazul, actul constitutiv actualizat; dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original); dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale - taxa judiciară de timbru, în original; timbre judiciare; taxe de registru; dacă este cazul, tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a, a notificării privind depunerea actului constitutiv actualizat. Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnătură, cu menţionarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea. În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătura să fie legalizată de un notar public. Soluţionarea cererii revine în competenţa judecătorului delegat.

Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunal. Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro). Documentele se depun la ORC în raza căruia firma îşi stabileşte sediul social, la ghişeu sau prin corespondenţă.