Pentru înregistrarea în registrul comerţului a modificărilor privind declaraţiile tip pe propria răspundere (model 3), trebuie depusă la Oficiul Registrului Comerţului (ORC) o documentaţie specifică.

Declaraţia pe propria răspundere este declaraţia prin care fiecare fondator, administrator sau cenzor al societăţii aduce argumente că îndeplineşte condiţiile legale pentru deţinerea şi exercitarea respectivelor funcţii. Aceste declaraţii pot fi incluse chiar în actul constitutiv al societăţii. Declaraţiile pot fi semnate chiar în fata unui judecător delegat de la Registrul Comerţului, pot fi autentificate de un notar public sau atestate de un avocat. Potrivit legii, documentaţia necesară este următoarea: cererea de înregistrare (original); declaraţia-tip pe propria răspundere - model 3, semnată de asociaţi sau de administratori (original); dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original); dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale - taxa judiciară de timbru, în original, timbre judiciare, taxa de registru. În declaraţia-tip model 3, solicitanţii au obligaţia de a înscrie toate activităţile care se desfăşoară la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaraţiei-tip model 2. Soluţionarea cererii revine în competenţa judecătorului delegat care poate dispune administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate mai sus.

Documentele se depun la ORC în raza căruia firma îşi stabileşte sediul social, la ghişeu sau prin corespondenţă. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plata etc. Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin Ordin al ministrului justiţiei.