Reprezentanții magazinelor online românești (ARMO) au reacționat luni față de anunțurile privind așa-zisul „CNP fiscal” precizând că se conformează fical și nu ar trebui să fie ținta acuzațiilor de evaziune.

În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) subliniază că ecosistemul dezvoltat în ultimii ani de magazinele online românești asigură trasabilitatea tranzacțiilor, conformare și raportare fiscală exemplare. „Sectorul a investit semnificativ în soluții și servicii care fac comerțul electronic lider în plățile electronice în retail”, au afirmat reprezentanții ARMO, într-un comunicat de presă.

Companiile de curierat transmit date către ANAF

„Magazinele online din România contribuie substanțial la bugetul de stat, sunt un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești. ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România, având în vedere gradul înalt de trasabilitate a plăților electronice, fiscalizate 100%, respectiv a plăților în numerar la livrare, raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. Mai mult, ca urmare a obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii de platformele online din România raportează și furnizează organelor fiscale încă din 2023 informații despre veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace”, spun reprezentanții magazinelor online românești.

CNP-ul fiscal adaugă complexitate birocratică, fără beneficii reale

În opinia acestora, lipsa de conformare fiscală, fie că vorbim de vânzările de produse pe rețelele sociale, fie de platforme din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți.

ARMO subliniază că „orice măsuri de combatere a zonelor nefiscalizate trebuie adoptate prin consultarea tuturor părților interesate și să nu impună obligații discriminatorii comercianților români conformi cu legislația fiscală. În acest sens, introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale”.

ARMO își reafirmă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale care impactează comerțul electronic.

„Rămânem susținători fermi ai unui mediu economic modern și transparent, care să fie nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali și care să promoveze conformarea și trasabilitatea fiscală. Considerăm că măsurile guvernamentale ar trebui să încurajeze un ecosistem care să stimuleze plățile electronice și propunem în acest sens extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, precum curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare.

ARMO își reafirmă angajamentul de a colabora cu autoritățile și alți actori relevanți pentru a promova politici ce sprijină evoluția comerțului electronic în beneficiul economiei naționale și al consumatorilor”, au informat reprezentanții magazinelor online.