Bugetul total disponibil este de peste 100 de milioane de lei, iar termenul limită pentru depunerea cererilor de finanțare este 23 iunie 2017.

IMM-urile și înreprinderile mari nou înființate sau cu istoric economic pot solicita acordarea unui ajutor financiar nerambursabil, în cadrul acestei scheme de finanțare, cheltuielile eligibile fiind costurile salariale înregistrate pe o perioadă de doi ani consecutivi, ca urmare a creării a cel puțin 20 de noi locuri de muncă. Investițiile realizate de întreprinderi în cadrul schemei trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate: să fie considerate investiții inițiale; să conducă la crearea, pentru fiecare locație a realizării investiției, a cel puțin 20 de locuri de muncă dintre care  minimum trei locuri de muncă pentru lucrători defavorizați; să fie viabile și să determine eficiența economică a întreprinderii. După acordarea finanțării, noile locuri de muncă trebuie să fie menținute o perioadă minimă de cinci ani în cazul întreprinderilor mari și de trei ani în cazul întreprinderilor mici și mijlocii. Potrivit schemei, sunt eligibile doar locurile de muncă nou-create în cazul în care între angajați și angajator sau întreprinderi asociate acestuia nu există raporturi de muncă în ultimele 12 luni anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare.

Întreprinderile în activitate pot beneficia de prevederile acestei scheme de finanțare dacă îndeplinesc următoarele condiții: au rentabilitatea cifrei de afaceri mai mare sau egală cu 1% în ultimul exercițiu financiar încheiat; au capitalurile proprii pozitive în ultimul exercițiu financiar încheiat. De asemenea, întreprinderile nou-înființate pot beneficia, la rândul lor, de ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de muncă dacă îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare, următoarele criterii de eligibilitate: au capital social subscris vărsat în condițiile legii în valoare de minimum 30.000 lei; nu aparțin unor acționari care dețin sau au deținut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare o altă întreprindere și care desfășoară sau a desfășurat activitatea pentru care solicită finanțare.

În cadrul sesiunii de înregistrare, întreprinderea solicitantă transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, prin poștă cu confirmare de primire, următoarele documente necesare primei etape de evaluare: cerere de acord pentru finanțare; declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii; certificat constatator, în original; situații financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, dacă este cazul; plan de creare a locurilor de muncă; certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul de stat, fără debite restante; act de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea.

Etapa de evaluare a cererilor de acord pentru finanțare se va desfășura într-un termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data încheierii sesiunii de depunere, iar rezultatul procesului de selecție va fi anunțat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. De precizat că cererile de acord pentru finanțare înregistrate după termenul limită se vor restitui întreprinderilor, nefiind luate în considerare.