Ne-aţi solicitat, vă răspundem - Depunerea cererii pentru scoaterea din evidenţa TVA
Solicitarea se face prin completarea şi depunerea la Fisc a formularului 096 "Declaraţie de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal". Solicitările de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA au putut fi depuse începând cu 1 ianuarie 2012 până în 10 ianuarie 2012 inclusiv de către persoanele impozabile a căror cifră de afaceri realizată la sfârşitul anului 2011 nu a depăşit plafonul de scutire de 35.000 euro (119.000 lei). Pentru solicitările de scoatere din evidenţă depuse începând cu 1 februarie 2012, condiţia pentru scoaterea din evidenţă se referă atât la cifra de afaceri realizată la sfârşitul anului 2011, cât şi la cifra de afaceri realizată de la 1 ianuarie 2012 până la data solicitării scoaterii din evidenţă, care să nu depăşească plafonul de scutire calculat proporţional cu perioada scursă de la începutul anului, fracţiunea de lună considerându-se lună calendaristică întreagă. Până la comunicarea deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, persoanei impozabile îi revin toate drepturile şi obligaţiile persoanelor înregistrate în scopuri de TVA. În ultimul decont de taxă depus, persoanele impozabile au obligaţia să evidenţieze valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.